Elikkäs, olen ostamassa käytettyä Xbox 360 Pro/Premium konsolia(kyllä, käytettyä). Mutta myyjä ei ole varma onko kyseessä falcon malli, mutta on varma että kyseessä on HDMI-malli. Eli ovatko kaikki HDMI-mallit myös Falcon-malleja vai onko erikseen olemassa vain HDMI malleja? Kiitos etukäteen.
Ei ole erikseen olemassa vain HDMI-malleja. Tuo ns. Falcon-mallin nimityshän tulee konsolissa käytetystä emolevystä. Voit pyytää myyjää tarkistamaan laitteen virtalähteen wattimäärän, joka Falcon-malleissa on 175W.
Selvä, mutta myyjän mielestä siinä ei lue tuo 175W. Joten kai hän sitten on erehtynyt tuosta HDMI:stä.
Kyllä noita Xboxeja löytyy myös "Zephyr"-emolevyillä, joissa ilmeisesti HDMI-liitäntä on. Nämä siis eivät ole niitä ns. Falcon-malleja, koska kyseessä on eri emolevy.
http://forums.xbox.com/15804553/ShowPost.aspx tuolta voi yrittää selvitellä millä emolevyllä konsoli on. joskus vuodenvaihteessa oli paljon juttua tästä ja silloin muistan lukeneeni että viikolla 37/07 ja sen jälkeen valmistetut konsolit olisivat todennäköisesti Falcon:ja, mutta ei välttämättä. 100% varmuuden saaminen vaatisi melkein konsolin avaamisen. Itselläni on juuri tälläinen viikolla 38/07 valmistettu Xbox360 Pro (HDMI:llä), enkä tiedä kummalla emolevyllä Zephyr vai Falcon tuo on.
Itse epäilen, että mulla on Zephyr, koska paketissa ei lukenut, että 175w. Kuitenkin HDMI malli on ja olen nähnyt kuvan jossa neuvottiin Falconin tunnistamisessa ja kaikki tunnusmerkit kyllä siinä passasivat. (esim. virta-adapterissa kaksi eikä kolme johdinta.)...