Olisiko jallain neuvoa seuraavaan asiaan: Eli mulla olis tuollainen xboxi ja pitäisi päästä kokeilemaan liveä. Kuinkas tuo nyt liitetään kun mulle tulee netti suoraan kaapelilla(onko se nyt valokuitu vai mikä) läppäriin, eli ei ole mitään modeemia yms. Voiko xboxin liittää koneeseen ja sitä kautta liveen? Minkäslaisia piuhoja siihen tarvisi?
Sinulla siis suoraan kaapeli seinärasiasta koneeseen? Helpoiten onnistut pienen kytkimen hankkimalla, jolla jaat yhteyden muihin laitteisiin (eli läppäriin ja xboxiin). Netin kierrättäminen läppärin kautta menee helposti säätämiseksi. Läppärissä pitäisi silloin olla 2kpl verkkojohdon paikkaa. Ilman modeemia käytettävä netti kuulostaa taloyhtiö/opiskelija-asuntola tyyppiseltä ratkaisulta. Suosittelen kysymään ensin neuvoa verkon hoitajalta, ettei tule mitään mokia/kömmähdyksiä. Korjaa jos olen väärässä.
Tämä tosiaan on taloyhtiöliittymä, mutta se nyt tuskin vaikuttaa, sillä vaikkei olisikaan, ei modeemia tarvitse. Talo jossa asun on aika uusi ja yhteys tulee seinästä RJ45(?) kaapelilla. Onkohan se nyt sitten valokuitu. Minkäslaista kytkintä/jakajaa meinaat? Se kuulostaisi hyvältä ratkaisulta.
Eli tuo kaapeli on ihan normaali RJ45? Eli jos käsitin oikein niin taloon tulee valokuitu, mutta muuttuu rj45:si jossain vaiheessa. Tuohon tosiaan on paras ratkaisu hommata kytkin. Eli voit tilata tuon verkkokaupasta tai mennä lähimpään ATK-liikkeeseen. Kytkimiä taitaa saada nykyään alle 20€ joten mistään isosta sijoituksesta ei ole kyse. PS: Muista että tarvitset myös pari verkkokaapelia lisää (RJ45)