xbox 360 play & charge kit ei lataa ohjaimen akkua.

Discussion in 'Xbox 360' started by kreactor, Aug 17, 2009.

1. kreactor

kreactor Member

Trophy Points:
    11
    Tervehdys!

Koitin hakea keskusteluhaulla ratkaisua ongelmaani, mutta en löytänyt samankaltaista ongelmaa tai ratkaisua, joten aloitin uuden viestiketjun.

Eli ongelmana on se, ettei xbox 360 konsolin langattomassa ohjaimessa oleva akku suostu lataantumaan millään. Kyseessä on siis "play & charge kit" (usb-latausjohto ja akku). Kun liitän latausjohdon ohjaimeen, syttyy latausjohdon päähän punainen valo, niinkuin kuuluukin. Muutaman sekunnin kuluessa valo kuitenkin vaihtuu vihreäksi ja akku on mukamas "täynnä", vaikkei ohjain ole latautunut vähääkään. Olen yrittänyt kaikkea mitä mieleen tulee, konsolin välimuistin olen tyhjentänyt, olen käynnistänyt konsolin ilman johtoa ohjaimessa tai boksin usb portissa, kuin myös käynnistänyt johdon ollessa kiinni konsolissa ja ohjaimessa, mutta sama ongelma joka kerta. Olen kiinnittänyt latausjohdon ohjaimeen ilman akkua ja kiinnittänyt akun vasta sitten ohjaimeen. Oikeistaan olen kokeillut kaikkea maan ja taivaan väliltä tässä "vippaskonsti"-kategoriassa, mutta mikään ei näytä toimivan.

Olisiko jollain tietoa mistä mahtaisi olla kyse, hirveetä hengenhätää ei ole, sillä ohjain kyllä toimii normaalisti latausjohdon ollessa kiinni ohjaimessa, muttei kuitenkaan lataa akkua, joten olisi mukavaa saada se toimimaan normaalilla tavalla. Vaikuttaisi siltä, että konsoli/ohjain ei tunnista akkua ollenkaan tai ei ymmärrä akun olevan tyhjä. Kyseessä on modattu xbox 360, mutta ongelma esiintyi jo ennenkö konsolia modattiin. Konsoli on noin vuoden vanha ja muistaakseni takuukin on mennyt jo umpeen, ainakin boksin kohdalla, kun se piti mennä modaamaan =)

Tämmöinen pulma täällä päin, kaikki ideat otetaan ilomielin vastaan!

2. Ace_365

Ace_365 Regular member

Trophy Points:
    26
    Omassa setissä sama vika. Huomasin että akku on yksinkertaisesti sökö. Toisen akun lataa ja toisen ei. Silloinkun yksi latausyritys miljoonasta onnistuu, akku latautuu täyteen. Outo vika kyllä...

3. osmos

osmos Regular member

Trophy Points:
    26
    Sama täällä, ei lataa enää, mutta johdon ollessa kiinni kokoajan pelaaminen onnistuu kyllä :)

4. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    kaverilla kuulemma samaa ongelmaa. kummallista ettei mikkisofta oma tuote kestä... itselläni ollut about 2-3v 5€ maksaneet akkuparistot käytössä ja vielä hönkää riittää..

5. kreactor

kreactor Member

Trophy Points:
    11
    Vai että sellasta, "hyvä" etten ole ainoa tämän pulman kanssa. Sattuisko kellään olemaan tietoa siitä, onko tässä play & charge kitissä minkälaista takuuta, jos vika on kerran akussa niinkuin ymmärsin? Se tosiaan on sama mullakin, että kyllä se lataa sattumanvaraisesti tuon akun ehkä joka tuhannes kerta, mutta homma ei käy omasta mielestäni päinsä, pitäähän sen ny toimia oikein. Ohjain toimii kyllä johdon kanssa normaalisti, mutta muistaakseni halusin johdottoman ohjaimen =) Kiitos vastauksista ja kirjoitelkaa ihmeessä lisää, kun tulee jotain ehdotuksia mieleen.

6. Ace_365

Ace_365 Regular member

Trophy Points:
    26
    Onkohan noissa se 1 vuosi takuuta. Kannattaa kuitenkin pirauttaa vaikka MS:n asiakaspalveluun. Huomasin tuossa että mun mustan akun kuori on kahdesta kohtaa halki (ilmeisesti turvonnut) tms. Koska mitään iskua tuo ei ole ottanut.

Share This Page