Xbox ja smb.

Discussion in 'Alkuperäinen Xbox' started by Laapatti, Oct 21, 2006.

1. Laapatti

Laapatti Guest

Yhteys pc:tä xboxiin toimii kyllä moitteettomasti, mutta kun haluaisin ottaa yhteyttä xboxilla pc:lle jotta voisin kuunnella musiikkia/katsella leffoja niin että pc on palvelimena.

Olen yrittänyt etsiä tietoa sieltä täältä, puhutaan vaan smb asetuksista.
    Eli xbmc en löydä smb asetuksia mutta kun otan yhteyden xboxiin niin "xboxmediacenter" tiedosta löytyy ainoastaa smb asetukset :

<name>SMB</name>
    <!-- you can use the following formats: !-->
    <!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !-->
    <!-- smb://user:password@ip/share/ !-->
    <!-- if guest/public access is enabled: !-->
    <!-- smb://ip/ !-->

Olenko oikealla reitillä? ja kansion olen jakanut tietokonelta.
    Prkl...Että sanokaa nyt miten saan yhteyden toimimaan xbox-->pc vai tarvitaanko siihen jotain ihmeitä tai muita ohjelmia...

P.S. xbmc olen määrittänyt kaikki ip ja systeemit...Mutta kun painan SMB niin se herjaa virhettä ja pääsy kielletty?

2. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Noi Windows SMB jaot on välillä vähän kinkkisiä saada toimimaan Xboxilla. Itsekin joskus luovutin ja käytin jotain toista formaattia. Onko Windosissa käytössä yksinkertainen jako järjestelmä?(hitto kun ei muista oikeaa termiä). Onko palomuurista sallittu SMB liikenne Xboxille päin? Onko kuinka uusi versio XBMC:stä?

3. eele

eele Member

Trophy Points:
    16
    Samaa mieltä kuin Lalli80, hankalaa on. Käytin pitkään Relax'ia ja ccXgui:ta. Mutta olen saanut smb:n toimimaan tecdubelin ohjetta soveltaen http://www.tdubel.com/xbmc/index.php

1. vaihdetaan simple sharing--> professional
    2. tehdään minimalistinen käyttäjätunnus xbox, salasana xbox
    3. jaetaan se hakemisto ja oikeudet käyttäjälle "xbox"
    4. XMBC:ssä ohjeen mukaan
    <!-- smb://xbox:xbox@ip/share/ !-->
    Tämä ei riittänyt, mutta kun laittoi xbox'in ip-numeron palomuurisoftassa "trusted" listaan niin johan alkoi pelittämään.

edit: voihan sitä tietysti käyttää "simple file sharing" ja jakaa kaikille (everyone), tuosta palomuurista se oli kiinni. Tämä ei vain itselle sopinut,

Last edited: Oct 25, 2006
  4. kaarlo1

kaarlo1 Member

Trophy Points:
    16

Share This Page