Moro osaako joku kertoa missä vika kun ei kytke boksia verkkoon. Lanka kiinni ja tietokone kytkettynä nettiin (juuri tämä kone mistä kirjoittelen), eli yhteys toimii ainakin tietokoneessa. Test xbox valikossa network adapter kytkeytyy (wired), mutta seuraava kohta IP Adress on failed. Ohjeita löytyy, mutta tuo tietokone enkku + lyhenteet ei oikein kerro mulla mitään. Ohjeissa kerrotaan ettei saisi olla samaa ip osoitetta jonkin muun laitteen kanssa, mites xboxille voi antaa eri osoitteen kuin tietsikalle, vai onko edes väliä. Löytyykö apuja? Käytän tietokoneessa normaalisti langatonta, mutta myös kaapeli toimii. Modeemi on A-link adsl2+ (vai onko tuo router vai gateway?) Joku tuolla kertoi aikaisemmin että menee network settingiin ja laittaa configure, en edes löydä configurea sieltä. boxi on uusi. ööööö....
IP osoitetta olen boxissa vaihtanut erilaiseksi kuin tietokone, mutta ei auttanut. Miksi muuten langattomalla yhteydellä ip on eri kuin langallisella? No kokeilin molempia niin ei apua.
Minulla on samantapainen ongelma, että tulee siinä IP-osoite hommassa "failed" Modeemi on joku TP-link ADSL2+. Täälläkin tarvittais apuja.
sippuup: jokainen uusi laite luo oman ip osoitteen ja tällöin langallisella laitteella ja langattomalla on eri ip esimerkiksi jos on 2 langatonta laitetta niin kumpikin luo oman ip osoitteen.
Lisätietoa. boxin testissä IP Address failed osiossa (more info) lukee että gateway osoite ei ole voimassa (valid). Mitenkäs tämä liittyy ip osoitteeseen? Gateway on ehkä xx.x.x.x, tuollaisen luvun sain ohjauspaneelin verkkoyhteydet kautta, tuolla pääsee myös modeemin asetuksiin. en edes tiedä mistä sellasen luvun olen saanut. Mistä gatewayn luvun voi varmistaa? Ei se tuolla miksikään muuttunut. Olen vaihtanu ip:tä boxista, sammutelut modeemia, kokeillut kaikkia eri lukuja (joka paikkaan) mitä olen jotenkin vaan saanut urkittua koneesta jne. Kertokaa mistä näkee helpoimmin ip osoitteen, subnet maskin ja gateway luvun?? Jostakinhan ne on nähtävä, eihän niitä voi arvata. Pitäs varmistaa että käyttelen oikeita lukuja. Näkeekö sen modeemista vai tietokoneesta. Niin ja tämän langattoman osoite oli eri kuin se lankakytkennän. Tähän on mennyt tunteja. Boxin ohjekirjan mukaan kaapeli verkkoon ja sitten vain nauttimaan... prkl tästä ei paljon nauti Kiittelen kaikkia apua antavia jo etukäteen, kiitos.
mullakin tulee ip adress failed. sitte kun vaihtaa nettikaapelin paikkaa reitittimessä eri paikkaan niin tuleekin DNS failed. mikä konsti siihen auttaisi. reititin on teleWell ea 510
Itsellä ollut juurikin tuo Telewellin modeemi, eikä nyt kummemmin ongelmia. Oletan, että yhteys sen kautta toimii koneellasi, joten nettiasetukset ovat kunnossa. Joten kokeile vaikka ottaa kaikki laitteet irti ethernet-paikoista ja rakentaa yhteys täysin uudestaan, eli irroitat kaikki kaapelit, laitat puhelinpiuhan ja virrat kiinni, boxi paikkaan 3 tai 4. Sitten boxista test connection.
Minullakin on tismalleen sama ongelma ip adress failed. itselläni on joku motorolan welhon netin mukana tullut modeemi kaapeli verkoon. kytkin pois kaikki laitteet ja vain x-box kiinni sama ongelma jatkui. ei siis tunnu olevan apua. kaverilla on tismalleen sama modeemi ja vielä reitin kautta ja toimii vallan mainiosti. mahtaisiko se vaikuttaa että itselläni on 4 tietokonetta kiinni verkossa ja joskus ollut 5 ja tuon welhon kun tilasi niin siinä luki jotain 5 ip osoitteesta jota saa mukaan. nyt siis tännekkin tarttisi nopeasti asiantutemusta onko kukaan saanut tämmöistä onglemaa korjattua?. kiitos.
Joo minulla oli semmonen ongelma että aluksi se ei suostunut yhdistää ollenkaan, nytten se sitten yhdisti ja päivitti jotenkin ihmeen kaupalla mutta katkeili kokoajan. vaihdoin nytten piuhan toiseen ja nyt ei edes pätki kai niin usein en tiedä miksi lataukset pysähtyvät silloin tällöin