Terve, Kertokaapa XBoxin omistajat, miten XBox pärjää hyvää PC:tä vastaan jos vertaillaan pelejä? Grafiikka, miten hyvin pyörii jne. Siis nyt ei ole tarkoitus ruveta kenenkään mussuttamaan mistään hinta-laatusuhteesta / PC:n päivityksistä / XBoxin helppokäyttöisyydestä, vaan verrataan ainoastaan pelien näyttävyyttä jne... Vai onko se edelleen niin, että jos haluaa pelata kunnon pelejä, niin sijoittaa nopeaan PC:seen ja kunnon näytönohjaimeen pari tuhatta euroa niin ei paremmasta väliä? PeliCone?!?
Xboxia helpompi ohjelmoida kun on kaikissa se sama rauta, toisin kuin PC puolella. Mutta kyllä ajanmukaisella PC:llä saa aina parasta graafista antia. Ja kun Xbox resoluutiot on yleensä rajattu tv resoluutioon(on kai kyllä olemassa pelejä jotka tukevat esim HDTV:tä). Samoin hiirellä ohjaaminen on oikeasti loistava juttu, verrattuna analogisiin padeihin, Xbox live tosin on todella helppokäyttöinen. Esim Halo PC versio tukee PS 2.0 ja VS 2.0, kun Xbox versiossa on 1.1 . Ei sitä rahaa nykyään tarvitse hirveästi sijoittaa.
Kyllähän pc:n pelit hakkaavat grafikaltaan xbox:in pelit. Itse olen kuitenkin usein hakannut xbox pelejä niiden helppouden takia. Ei tarvitse asennella eri pelejä kiintolevylle tilaa viemään. Heittää vain kiekon koneeseen ja peli pyörimään. Ei koffauksia tai säätöjä ja homma futaa.
Tiettyjä pelejä pelaa boksilta mielummin, näistä mainittakoon autopelit (McRae, NFSU) ja tasohyppelyt (Prince of Persia, Simpsons H&R). Boksilla tietysti myös etuna se, että pelit eivät taatusti lagita ja erittäin harvoin kaatuvat (jos koskaan). Itse pelailen PC:llä edelleen mieluummin kaikki RTS/FPS -pelit, kun ei padilla oikein saa samaa tarkkuutta kuin hiirellä. --- Sen verran mainitsisin vielä, että jos et ole tottunut pelailemaan PC:llä ja koti-PC on mahdollisesti vanhahko, kannattaa ehkä pelejä varten hankkia boksi. Prismasta sai pari viikkoa sitten paketin XBOX + Halo + Midtown Madness 3 = 129€, sillä pääsee jo hyvin alkuun. Jos taas koti-PC on melkein uusi, niin kannattaa varmaan vielä harkita hankkiiko konsolin vai ei.