Xboxin tuulettimesta

Discussion in 'Xbox 360' started by Zukepoksi, Apr 12, 2010.

1. Zukepoksi

Zukepoksi Member

Trophy Points:
    11
    Terve!

Onkos kukaan perehtynyt tuon Xbox 360:n tuulettimen sielunelämään? Mulla olis tuossa yksi boksin tuuletin ylimääräisenä ja ideana olisi toteuttaa siitä tuuletettu laatikko modeemille, kun se tuppaa kuumenemaan mahdottomasti. päättelin tuossa kun katselin tuota tuuletinta, ettei sinne taida mennä kuin virta, 12v 2kpl + ja 2kpl - piuhaa?? Eli siis tuulettimien kierroksiensäätö tapahtuu jo ennemmin koneessa. Ruskea ja punainen johto taitavat olla positiivisia ja vastaavasti musta ja sininen negatiivisia napaisuuksiltaan? Tuossa olisi yksi ylimääräinen muuntaja joka puskee virtaa 12v, mutta olisko mahdoton toteuttaa usb:llä virransyöttö? Potikka olis kova väliin laittaa kanssa, että saisi kierroksia säädettyä, mistä mahtaisi löytää sopivan potikan?

Tämmöstä oon mietiskelly. Kai niitä toisenlaisiakin 12v tuulettimia löytäisi, muttakun tuo on tuossa sopivasti. Onko kukaan noiden sielunelämään tutustunut, vai pitääkö lähteä vain itse kokeilemaan? :D

Last edited: Apr 12, 2010
  2. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    lähtökohtasestihan nuo boksin omat tuulettimet ovat huonoja, äänekkäitä lähinnä.

parempi idea on ostaa pari (halpaa) sopivaa tuuletinta (taitaa olla 80mm) ja niistä sitten viritellä tuulettimet siihen, muistaakseni sopii tommonen normi 80mm tuuletin heittämällä siihen.

USB:n pitäisi ainakin jaksaa pyörittää tuuletinta, ellei joku paljon virtaa haukkaava malli ole.

potikan koosta ei kyllä oo mitään tietoo, varmaan joku 10kohm vois sopii =/

Share This Page