XMPEG:llä DivX leffa - action-kohtaukset puuroutuu

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by rispekti, Jun 16, 2004.

1. rispekti

rispekti Member

Trophy Points:
    11
    [bold]1.[/bold]Olen kääntänyt DVD-elokuvia DivX-muotoon. Käytän näitä:
    - SmartRipper 2.41
    - XMPEG 5.0.3
    - DivX Pro 5.1.1
    Ongelmana on, että käännettyjen elokuvien action-kohtaukset puuroutuvat enemmän tai vähemmän.

[bold]2.[/bold]Jos tähän ongelmaan ei löydy ratkaisua, kävisi myös XviD codec 24062003-1:n hyvät asetukset. Olen koittanut netistä löytyneillä ohjeilla, mutta silloin XMPEG:llä kestää kääntämisessä yht. 18h! Haluan käyttää 2 pass -moodia ja saada leffan mahtumaan 700Mb:n CD-R:lle. Jos leffa on pidempi kuin 1h30min, olen laittanut sen 2 CD:n kokoiseksi (onko hyvä raja?).
    Haluan elokuviin suomenkieliset tekstitykset.

[bold]3.[/bold]Jos on joku suunnilleen yhtä nopeakäyttöinen vaihtoehto XMPEG:lle, siihenkin ohjeet käy.

2. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    No joo 1t30min/700mb ei kyllä pitäis nopeet liikkeet vielä juurikaan pikselöityä, ite oon änkenyt yli 2 tuntiakin yhdelle cd:lle ja ihan katottavalla kuvalla action kohtauksissa, pientä pikselöintiä tietysti. Joten jotain ongelmaa sulla asetuksissa on oltava.

XviD ei ole kuin hieman hitaampi, nekin riippuu sitten ihan asetuksista.

Mä ite laita manuaalisti VirtualDubilla koodekit hommiin pakkaamaan kuvaa ja äänet pakkailen erikseen jollain mp3 pakkerilla, hommaahan tietysti on enemmän kun alkaa nk. käsin pakkaamaan mutta kyllä sitten laadussakin näkee eroa, ja voit filtteröidä leffaa haluamasi tavalla.

Tästä löydät ohjeen pakkaamiseen VirtualDubilla.
    http://divxbycronos.sytes.net

Tässä tod. ammattimainen pakkausohje XviD kodekille.
    http://mpegit.net/dvdtoxvid.php

pakkaus nopeus on kiinni sun prossutehosta, mutta ei suurta eroa saa olla DivX ja XviD välillä, muuten on jotain pielessä.

3. rispekti

rispekti Member

Trophy Points:
    11
    Minulla olevan XviD:n asetussivu ei näytä läheskään samalta, joten en voi tuon mukaan säätää. Säädin siis XMPEG:n kautta. Väärin?

Minulla on AMD Athlon +2600 ja 512 Mt muistia. Pitäisi varmaan riittää...

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  5. rispekti

rispekti Member

Trophy Points:
    11
    Hyvä pointti =) Hain uusimman version (06062004) ja nyt näyttää setup-sivu samalta. Stupid me...

Kiitti AutoGK:n ohjeista, näytti kiinnostavalta... mut en taida pystyy käyttää sitä vielä, koska se näytti vaativan, et leffa on ripattu DVD Decrypterillä (onko näin?). Mul on kovolla aika monta leffaa ripattu SmartRipperillä (.ifo ja .vobit), enkä jaksais ripata niitä uudestaan... =(

6. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei oo väliä millä on ripattu, kunhan on IFO:t ja VOB:t kovolla, jos rippailet paljon suosittelisin silti opettelemaan "käsi" pakkaamisen joko virtualdubilla tai avisynth+virtualdub yhdistelmällä.
    valmiiden pakkeri pakettien sijaan.

7. rispekti

rispekti Member

Trophy Points:
    11
    Ei toi AutoGK suostu avaa niitä kansioita missä mul on leffa (ne vobit ja ifo). Se sanoo:
    "Error parsing input directory. Make sure you used DVDDecrypter in IFO mode to rip a DVD."
    Oonks mä tehny jonkun ihan tyhmän mokan vai mitä...? Eiks siinä totta kai pidä olla DVD Input valittuna eikä File Input...? Muutenhan siinä tulee vaa pätkä...

Löysin AutoGK:n Help-sivulta tällasta:
    "Make sure that you're using DVDDecrypter, and ONLY DVDDecrypter. Auto GK sometimes doesn't work with SmartRipper or any of the other ripping software"
    Bullshittiä vai? Onko mitään tehtävissä?

Koitin muuten viime yönä kääntää XMPEG:llä XviD-leffaa niitten asetus-ohjeiden mukaan ja se tilttas... alussa näytti ihan hyvältä, siis arvioitu aika ja silleen... pitää koittaa vielä. Samallailla kävi aika usein DivX:nkin kanssa. (Mul on Win XP Pro, vaikuttaako?)

Jos täst ei nyt tuu mitään, ni kai se sit on pakko opetella joku vaikeempi tapa... Hirvittää jo vähän se pelkkä ohjelmalista, mitä monissa ohjeissa on alussa... Jotain 10 eri ohjelmaa, jokaseen pitää opetella täsmälleen oikeet asetukset... Huoh.

8. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo voi olla että toi autoGK ei sitten aina osaa muiden rippereiden rippauksia en tiedä kun en käytä valmis softia, no joka tapauksessa kun kerran opettelet tekemään vaihe vaiheelta kuvan ja äänen pakkaukset ja yhdistämiset ni ei niihin asetuksiin sitten kauaa enää mene ja samalla opit mitä leffalle missäkin vaiheessa tehdään, suosittelen esim. DVDDecrypter tai smartripper+dvd2avi+cdex(äänille)+VFAPI+virtualdub ainakin aluksi sitten kannattaa kun homma aukeaa ni alkaa opettelemaan AVISynthin käyttöä.

Onhan XviD:stä se uusin stable versio asennettu, mulla ainakin nää unstablet ennen tuppas tilttaamaan passien välissä.

AutoGK ei ole mulle tuttu mutta voithan koittaa antaako se ladata sillä "file" valinnalla kaikki vobit joissa leffa on putkeen, silloinhan sulla on koko leffa putkessa.

yks kokeilemmisen arvonen pakkaus paketti ois DVDX jos on pakko yhdellä softalla homma helposti hoitaa.

Alla olevasta linkistä löytyy ohjetta siihen softaan.

9. Siku

Siku Regular member

Trophy Points:
    26
    Joten tuota DVD Decrypteriä *täytyy* käyttää AutoGK:n kanssa. Kannattaa muutenkin käyttää DVD Decrypteriä rippaamiseen, se on nimittäin paras softa tällä hetkellä.

Tuo AutoGK on myöskin varsin pätevä ohjelma (ellei paras), jos ei halua tehdä kaikkea "hard way"-tavalla. Joten kannattaa edes kokeilla tuota AutoGK:ta...

10. handeran

handeran Regular member

Trophy Points:
    26
  11. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    täysin samaa mieltä handeranin kanssa, teen ite vieläkin periaatteessa tuolla tavalla.

Share This Page