nyt tarvis apua suureen hätään,eli mulla on XP PRO ,VISTA Ultimate ja Kubuluntu tässä koneella ,käytän pää sääntöisesti XP:tä ,tänään säätelin kubuluntua ja sitten aijoin käynnistää XP:n niin käynnistys sujuu aivan normaalisti,mutta ainoastaan työpöydän taustakuva tulee näkyviin eli työpöydän kuvakkeet sekä windowsin alapalkki puuttuu kokonaan,hiiren kursori näkyy ja sitä pystyy liikuttamaan,mutta kummastakaan näppäimestä ei tapahdu mitään.näppäinkomennolla Ctrl+Alt+Delete saan windowsin tehtävien hallinan näkyviin ja sitä kautta saan kaikki ohjelmat käyntiin,vista ja kubuluntu käynnistyy normaalisti,tehtävien hallinnassa näkyy prosessit ja kaikki toimii normaalisti,osaako joku sanoa miten saisin kaikki näkymään normaalisti,ai niin sit viellä,tehtävienhallinnan kautta pääsen järjestelmän palautukseen ja olen yrittänyt palautusta,mutta ei ole auttanut,se palutus menee normaalisti siihen kun kone sammuu,mutta kun tulee uudelleen käynnistys niin siinä ei tyule sitä että järjestelmän palautus on onnistunut,tai en tiedä tuleeko mutta ei ainakaan näy sitä,tarvis pikasta apua,kun ei kiinostais alkaa uudelleen asentaa koko roskaa
joo,korjaus asennuksen jätän tasan viimeiseksi vaihto ehdoksi,olen tehnyt sen erikoneille noin 20 kertaa ja niistä 15 on päättyny kokonaan uudelleen asennukseen,sen korjaus asennuksen jälkeen xp alkaa käynnistymään,sit siinä vilahtaa sininen ikkuna ja käynnistys alkaa alusta.ja vaikka tekisit sen jälkeen sata kertaa sen korjaus asennuksen niin se tekee aina saman,siihen en ole löytänyt,enkä keksinyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokonaan uudelleen asennus,katotaan jos löytyis joku toinen vaihto ehto,kokeilin ajaa näyttiksen ajurit uudestaan ,mutta siitä ei ollut apua.pystyn ton tehtävien hallin kautta käynnistää vaikka kaikki softat,mutta se on hassu kun mulla on monta softaa auki ja kun pienennän niitä niin ne menee tonne vasempaan alareunaan riviin eli siellä missä pitäis olla käynnistys "nappi" ,ei oikeen mene mun jakeluun että mikä tässä nyt on,et mikä ei käynnisty oikein tai ollenkaan
juu,aika heikolta näyttää,yhen saman tapaisen ongelman löysin,mutta sekin sai sen korjaantumaan kokonaan uudelleen asennuksella,no nyt täytyy lähtee duuniin ja toivoo että kun tulen duunista joku fiksu olisi kirjottanu tänne ohjeet miten selviäisin tästä ilman korjaus/uudelleen asennusta, tietääkö kukaan mistä "sovelluksesta" xp lähtee käyntiin jos menee sinne omastatitokoneesta ,vai onko semmosta ? ku vistassa on ainakin niin luulis että xp:säkin olisi
Moro! En nyt väitä, että sinulla olisi tismalleen sama ongelma, kuin itselläni, mutta oireet ovat samanlaisia. Itsellänikin katosi työpöytä, käynnistyspalkkia myöten aikoinaan, eli explorer.exe sovellus ei startannut. Kaivoin siihen ohjeita netistä, samallalailla, kuin sinäkin task managerin kautta ja ratkaisua ei löytynyt. Tai ainakaan sellaista mikä minulla olisi toiminut. Laitan linkin tuohon keskusteluun, minkä silloin avasin, jos sinua vaikka jotenkin auttaisi. Itse asensin winukan kokonaan uusiksi. Onnea matkaan! =) http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/565234
Juu selvästi on niin että explorer.exe ei starttaa. Se tarttis jotenkin saada sinne käynnistyvien listalle... Aika kummaa toisaalta, että se olisi sieltä häipynytkään... Pystytkö mitenkään käynnistämään sitä siitä puuttuvalta desktopilta nyt? Jos pystyit, niin pöllähtikö se desktoppi siihen sitten? Jos ei, niin sitten meikä heittää kanssa pyyhkeen kehään.
Ei kannattaisi tolkuttomasti käyttää aikaa erilaisten korjaustemppujen säätelyyn. Winukat ovat luonteeltaan sellaisia että ne menevät jossain vaiheessa sekaisin. Format C: pohjalta aloitettu täysasennus saa aiakaiseksi oikeammin toimivan käyttiksen. Edellytyksenä on, että kovossa on vähintään 2 osiota (tai 2 kovoa), että datat saa talteen. Ne asennusohjelmat kun surraavat enimmäkseen itsetään. Homma hoituu yhdessä illassa. Ja jos murehdit pelejä, joissa on talletettuja tilanteita, niin ne save tiedostot toimivat, kun asennat pelin uudestaan. Ja yleensä pelin uninstall jättä ne talletukset pelin kansioon.
joo,tulin duunista ja on näköjään muutamia vastauksiakin tullut,sen sain päivällä duunissa selville ,että kyseessä on juuri se mistä joku oli kirjottanutkin eli explorer.exe ei käynnisty,ja kun nyt olen himassa koneen luona ,niin tässä on nyt silleen että koko explorer.exe tiedosto puuttuu tästä koneelta,katsoin duuni koneelta että se pitäisi sijaita C:/windows/ kansion juuressa,mutta eipä löydy ja kun laitoin tehtävien hallintaan komennon explorer.exe ja ok:ta niin tuli ainoastaan ilmotus että semmosta ei löydy,otin duuni koneesta muisti tikulle sen explorer.exe tiedoston,täytyy kokeilla siirtää se sinne ja katotaan miten käy(se kone oli kylläkin XP home ja tää mun on XP pro ) no katotaan miten äijän käy =) edit: on mulla xp omalla osiolla,mulla on kuusi kovoa(10 osiota)et ei datan häviöstä ole pelkoa,mutta kun ei jaksaisi asentaa kaikkia 50 softaa uudestaan) edit 2 : jees,siirsin muisti tikulta sen duuni koneesta kopioidun explorer.exe tiedoston C:/windows kansion juureen ja käynnistin sen niin sit alko pikku hiljaa avautumaan softa kerrallaan,kylläpäs teki xp kivan tempun,ihme ettei palautus pisteellä saanu sitä takasin,no pääasia ettei joutunu asentaa koko roskaa uudestaan,kun xp:n korjaus asennus olis kirjottanu tuon biossin sen bootti jutun uusiksi,sit olis ollu ongelmia saada vista ja kubuluntu käyntiin.mutta kiitoksia kaikille edit 3: eli homma korjaantu,elikkäs vika oli siinä et xp oli hukannu koko explorer.exe tiedon,se oli poistunut bitti taivaaseen ja homma korjaantu sillä että siirsin toisesta koneesta sen muisti tikulla takasin niin jo rupes pelittämään ,täytyykin jättää se explorer.exe tiedosto muisti tikulle talteen,jos joskus käy samalla tavalla =)
Tässä xp Pro OEM SP2 koneen explorer.exe tiedoston Ominaisuudet ikkunan infot. Koko: 0,98 Mt (1 033 728 tavua) Koko levyllä 0,98 Mt (1 036 288 tavua) Luotu: 15. syyskuuta 2004, 14:00:00 Muokattu: 13. kesäkuuta 2007, 15:22:06 (? asennus päivä ?) Käytetty: tänään Jos siitä eri versioita on, niin kaipa ne tossa bittimäärässä näkyy ja voit metsästää myöhemmin samasta versiosta kopsun kuin omasi