Kun koneeen sammuttaa, niin ruutuun jää Windowsia suljetaan, eikä se lähde siitä vaikka antaisi viikon seistä. Sitten kone pitää sammuttaa virtanappulasta. Miten ihmeessä sen saa sammuttamaan itse itsensä?
Mulla teki tota samaa Windows 98SE joskus aikoinaan. Nyt se ei ole pitkiin aikoihin sitä enää tehny. Enkä tajua miksi. Joku fiitsöri ehkä?
Jos ei muu auta ni forkkaa koneen. se auttaa ainakii. Mut kandee nyt eka poistaa turhat rekisterit, ja eheyttää levyä jos noi edellämainitut jutut ei auta. sit jos ei ala sammua ni forkkaa kone.
Forkkaa kone se auttaa...just joo... Onko se toiminut ennen? Oletko muuttanut jotain Windows asetuksia tai BIOS asetuksia? Voishan toi olla jokin örkki joka ei halua, että kone sammuu.
Ennen toimi kyllä... En muista olenko tehnyt mitään säätöä sinne kun kone oli vuoden käyttämättä ja vika oli kyllä kun se laitettiin vuodeks pois. En jaksa uskoo että olis virusta koneessa kun ei siinä ole ollut koskaan verkkokorttiakaan :O Reksisteri on putsattu.
Et maininnut mikä Windows kyseessä. Jos se on joku 9X malleista niin en yhtään ihmettele, että sammutus ei toimi. Niin bugisia noi vanhat Windowsit on. EDIT: Olinpas taas jäässä...
Siellä oli tommonen välilehti kun APM. (Uudessa koneessani sitä välilehteä ei ole). Laitoin raksin ruutuun, mutta se ei auttanut. Koneessa on juuri toi vika, että lakkaa vastaamasta.
itse asiassa minulla on tämä ongelma , paitsi ei tee sitä joka sammutuskerta , vaan ajottain ei sammuta koneesta virtoja , samoin myös uudelleenkäynnistyksessä tekee ajottain saman , eli jää virrat päälle. katsoin virranhallintaa ohjauspaneelista ,ja minulla ei ole siellä APM välilehteä . Edit: enkä löytänyt kyllä biossistakaan semmoista (emo Gigabyte GA7VAXP Ultra Power managment setupissa oli ACPI suspendtype S1(pos) ja S3(str) kumpaa noista kannattaisi käyttää minulla on tuo S1 , vaikka tuskimpa se tähän vaikuttaa. Edit: Tilasin hollannista abitilta Abit NF7-S V2.0 emolevyn , niin paljon on ongelmia emon kanssa.