XP ei tunnista juuri mitään SP2:n asennuksen jälkeen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by sazka, Mar 2, 2005.

  1. sazka

    sazka Member

    Joined:
    Mar 2, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    [bold]Heti SP2:n asennuksen jälkeen[/bold] ilmeni seuraava ongelma:
    CD-asema toimii, jos tietokonetta käynnistettäessä on sisällä mikä tahansa levy. Jos vaihdan levyä, asema ei tunnista siellä levyä olevankaan.
    CD/RW-asema toimii samoin, jos käynnistettäessä on sisällä levy, mutta jos vaihdan levyä, se tunnistaa levyn olemassaolon mutta väittää sitä tyhjäksi.
    A-asema ei tunnista korppua lainkaan missään olosuhteissa. Jos yritän esim. tallentaa korpulle, saan ilmoituksen "väärä parametri" ja ettei minulla ole käyttöoikeuksia asemaan A (vaikka olen koneen ainut käyttäjä & järjestelmänvalvoja).
    Digikameran USB-kaapelin pitää olla kytkettynä käynnistettäessä, muuten kone ei tunnista koko kameraa.
    Kiintolevyn toiminnassa ei ole mitään ongelmia, ja asemien tilaa tutkiessani ne "toimivat oikein".
    Olen poistanut SP2:n kerran, päkki poistui mutta ongelma jäi. Olen myös päivittänyt XP:n (asennusrompulla), turhaan. Asensin sen jälkeen SP1:n, ei vaikutusta, ja sitten uudelleen SP2:n, ei vaikutusta. Hain netistä XP:n päivityksetkin, ei apua.
    Kone on reilu 2 vuotta vanha, erikoisliikkeessa koottu nk. merkitön pöytäkone. En ole asentanut mitään muita uusia ohjelmia SP2:n jälkeen, en myöskään poistanut.
    Keksiikö joku ratkaisun?

     
  2. Nortti

    Nortti Regular member

    Joined:
    Jun 19, 2004
    Messages:
    580
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minä tekisin tuossa tilanteessa puhtaan asennuksen sellaisella asennusrompulla, jossa on jo mukana Service Pack 2.

    Eli kovalevy tyhjäksi ja siihen sitten käyttiksen asennus.
     
    Last edited: Mar 2, 2005
  3. sazka

    sazka Member

    Joined:
    Mar 2, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eikö mitenkään olis muuta keinoa kuin käyttis uusiksi? Varmuuskopioitavia on monta gigaa ja menee varmaankin viikko kun niitä rompulle siirrän ja käynnistän koneen joka hemmetin kerta uudelleen tyhjä levy sisällä...
     
  4. Nortti

    Nortti Regular member

    Joined:
    Jun 19, 2004
    Messages:
    580
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

    Onko sulla kovalevy osioitu?

    Jos on osioitu niin silloin ei tartte koko levyä formatoida ja omat tärkeät tiedostot voi silloin säilyttää omalla osiollaan.

    Toivottavasti joku toinen osaa myös antaa sulle vinkkejä.

     
  5. sazka

    sazka Member

    Joined:
    Mar 2, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    On osioitu C- ja E-asemiksi.

    Kuka sen osaisi sanoa, onko siellä joku ajuri hukuksissa tai jotain? Olen hakenut CD-asemille oikeat ajurit netistä, mutta eipä tuo vika silläkään korjaantunut.
     
  6. v.j.h

    v.j.h Member

    Joined:
    Feb 26, 2005
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    mul on ollu saman laisia vikoja,korppuasema ei toimi eikä näytönohjain kunnolla
     
  7. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Tota periaatteessa romppuaseman kyl pitäis toimii ilman ajureitaki. Tietysti voit kokeilla päivittää kaikki ajurit Everestillä. Mut tosiaa, SP2 tuottaa liikaa ongelmia koneille. Se ei oo ollenkaa harvinaista, mut helpommin lähtee tosiaa toimimaa, jos asennat sen suoraa rompulta, jolla on SP2 valmiina.

    Ota myös huomioo, että Wintoosa pitäis asentaa 1-2 x/vuosi, että se toimis "optimaalisesti". Optimaalisuudesta ei kyllä oo tietoakaa kuukauden päästä. :p

    PS. Vaikka näistä forkkausohjeista ei kaikki pidäkkää, on pakko muistuttaa, että se on vahva ja toimiva lääke. Se ei tee niin tiukkaa kunhan vaa varautuu siihen alusta asti. Esim. kotikoneella on 5 gigaa Winukalle, ja sitte vaa forkkaan sen osion ja asennan Winukan uusiks, eikä kirpase kovin pahasti. Sitte viel on sellanen selviytymispakkaus (palomuurin installerit, tärkeimmät tiedostot, Everestin installeri yms) sen varalle, että koko kovo hajoaa.
     

Share This Page