Xp Prossa on enemmän ominaisuuksia, kuin Home:ssa. Pro on tarkoitettu enemmän sellaisille yrityksille ja koluille jne. Home taas Kotikäyttöön.
Joo noita mä oon tutkiskellu ihan liikaaki... Tarkotus olis tässä kysellä teidän mielipiteitä ja ajatuksia..
Ainakin verkko jutut toimii pro:ssa huomattavasti paremmin. Jo se riittää minulle perusteeksi valita pro, tietenkin linuxin jälkeen. Suurin osa ihmisten verkko ongelmista johtuu Home:sta.
Peruskäytössä Home versio on riittänyt vallan mainiosti. Peruskäytöllä tarkoitan pelailua, surffailua, elokuvia jne. Käytössä yksi kone ilman kotiverkkoja. Itse asiassa en oikeastaan tiedä mitään hyvää syytä miksi kotikäyttäjän pitäisi ostaa pro versio. Muilla tavoin hankittavista versioista pro on varmasti yleisin, ja sen vuoksi moni sitä kehuukin
Kyllä ne verkot toimivat yhtä lailla Home versiossakin. Pro versio on tosiaan tarkoitettu yrityksille ja palvelinympäristöön liitettäväksi. Kotikäyttäjällä tuskin tulee minkäänlaista tarvetta hankkia Pro versiota.
No onko siinä Prossa hieman erilainen ulkonäkö? Tai joitain teidän mielestänne hienoja/hyviä ominaisuuksia
Ulkonäkö on sama ja nuo ominaisuudet ovat täysin kiinni käyttäjän tarpeesta. Jos et ole liittämässä konetta palvelinympäristöön, niin ihan turhaan suunnittelet Pro:ta.
Kuten sanottu verkko-ominaisuudet ovat se selkeä ero. Jos ja kun haluaa kotona useamman koneen verkkoon niin pron kanssa on helppoa. Eikä ole vielä kyse mistään palvelin ympäristöistä. Homen kanssa saa säätää enemmän tai vähemmän. Joskus ei verkkoa ole saatu toimimaan. Tällaisilla afterdawnin kaltaisilla sivustoilla esimerkiksi kysellään ohjeita usein miten saada verkko toimimaan. Yksinkertainen on kaunista ja toimivaa. Kikkailut eivät kuulu asiaan. Toki jos haluaa askarrella. Mutta kun suurin osa ei halua eikä osaa. Ovat vain joutuneet myyjien uhreiksi. Home version myynti olisi pitänyt lopettaa jo ajat sitten. Miten lienee sitten vistan laita? Onko siitäkin joku homea vastaava halpis/sekunda versio jolla on yhtä hankalaa saada koneet verkkoon? Kodeissa on jo useita koneita ja ainakin tulostinta halutaan jakaa kaikille koneille. Mukavaa on sitten viritellä erilaisia jippoja joilla saadaan toimimaan kun käyttöjärjestelmästä puuttuvat kunnolliset välineet. Olen verkkojen kanssa tekemisissä kotona ja työssä ja vielä kavereittenkin koteihin olen kotiverkkoja tehnyt ja homen kanssa menee hermot. Konetta ei ehkä nyt haluta verkkoon mutta entä kahden vuoden päästä? Mutta mikäs tässä on elellessä kun osaa...
Perusteellinen vastaus, kiitos. Verkkoa tuskin tulen tarvitsemaan sillä syksyllä muutan asuntolaan, ja tuskin siellä tarvitsen kun yksikseni mähötän.. No siitä XP:n asennuksesta, kun ostan koneen ja se kootaan minulle liikkeessä, mutta ajattelin säästää 30e ja asentaa käyttiksen itse. Kai siinä ohjekirja tulee? Ja täytyyhän minun kai asentaa emolevyn, näytönohjaimen ja minkä muiden ajurit? Ja missä välissä? Olen kyllä katsellut muutamia videoita YouTubessa joissa näytetään miten XP asennetaan, mutta se näyttää silti hieman epäselvältä. Ja siis missä välissä näytönohjaimen sun muiden ajurit siis asennetaan?
Ne ajurit asennetaan joko asennuksen jälkeen mukana tulevilta CD levyiltä tai valmistajan sivuilta ladattuna koneelle.. Yksi vaihtoehto on myös että ne integroidaan Windows CD:lle Nlite ohjelmalla. mutta se on helpompaa sitten asennuksen jälkeen.
Ei tuo verkon muodostaminen ole omasta mielestä yhtään sen vaikeampaa Homessa kuin Prossakaan. En ymmärrä mikä siinä on niin pirun vaikeaa.
XP Pro on ainoastaan mainonnalla avulla saatu helpommin verkossa toimimaan. Oleellisin ero on XP:n ja Homen välillä on taustakuvissa. Ensimmäinen on sininen ja jälkimmäinen on vihreä. Se siitä keskustelusta.