Xp ja järjestelmä valvoja ongelma!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by pclekuri, Dec 19, 2005.

  1. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    esim:kun yritin päivittää zone alarm prota niin asennuksen lopussa on ruvennut tulemaan..install error you dont have administrator.. rights to make required settings jotain tollaista siis ette mulla olis oikeuksia tehä asetus muutoksia.. sillon kun asensin xp taas miljoonia kertoja uudestaan.. niin en ole koskaan edes tehnyt mitään tai pistäny salasanoja vasta sitten ku toi on ruvennut tekemään sitä..eikä sekään auttanu mitään.. kone on ainostaan minun käytössä.. mitäköhän tässä voisi tehdä.. toi rasittava juttu tulee jossai muussakin kun asentelen jotain..
     
  2. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Joined:
    Apr 11, 2004
    Messages:
    1,773
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
    siis onko sinulla järjestelmän valvojan oikeudet?
    control usespasswords2 komennolla voit hallita kaikkia salasanoja kunhan tietää jonkun käyttäjän salasanan jolla on järjestelmän valvojan oikeudet.
    monet ohjelmat pitää asentaa järjestelmänvalvojan oikeuksilla.
     
  3. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    mulla pitäs olla kaikki oikeudet.. mutta softan asennus vaiheissa tulee tollasta skeidaa joskus että en muka olis.. kirjaudun aina salasanalla nykyään se kyllä tuli ennen jo vaikka en ollu säätäny salasanaa itelleni.. kun kirjotan tonne suorita control userpasswords2
    niin sinne tulee näkyviin.. (järjestelmä valvoja) ja sen ala puolella on toinen siinä on..
    oma nimeni pitäskö se ylempi poistaa? sielä on niinku 2 järjestelmä valvojaa.. veikkaan etta xp on tehny sen ekan ite automaattisesti koska en oo sitä ainakaa ite tehny jotenka vois kokeilla poistaa sen?
     
  4. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    siis aika kummaa.. järjestelmä valvoja joka on ensimmäisenä listassa kun
    kirjottaa control userpasswords2 ei voinut poistaa.. elikkä poistin sen alimman missä (nimeni)järjestelmä valvoja.. niin sitten boottasin ja työpyödän kuva hävisi ja
    kaikki uusimmat ohjelmat mitä olen asentanu ja kuvat! oliskohan tämä ny jonku viiruksen tai spywarejen tekemiä.. nyt on niinku olisin just asentanu xppeen.. vaikka kaikki tiedostot mitä oon imuttanu on vielä tallella.. näköjään xp on luonu jotain omaa.. mutta mä koitan ny asentaa zonee katotaa mitä se sanoo..että tuleeko vielä valituksia..
     
  5. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Joined:
    Apr 11, 2004
    Messages:
    1,773
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
    siis ei sun tarvitse mitään käyttäjiä poistaa
    toinen niistä järjestelmän valvojista on windowsin tekemä joka näkyy vain vikasietotilaan mennessä ei siis tavallisesti kirjauduttaessa.
    control userpasswords2 ideana oli tarkistaa että sinulla on järjestelmänvalvojan oikeudet.
    jos valittaa oikeuksista vaikka ne olisi niin voisi yrittää tehdä uuden käyttäjän jolla on kaikki oikeudet ja asentaa sitten sillä.
     
  6. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    no mä nyt kuitenki poistin sen niinku sanoin.. kyllä xp toimii ihan niinku pitääki ny.. vieläki kyllä tuli se sama valitus ku pistin zone pron..:( no kyllä se näky ihan tossa ku kirjotin suorita niin kuin tossa aijemmin selitin.. ny on pelkkä järjestelmän valvoja vaan..
    piti asentaa jotain ohjelmia uudestaan en tajua.. saa kohta xp lähtee mäkeen..en osaa ehkä selittää tätä oikein mutta tää on hämärää en kuitenkaa oo iha mikään tumpelo koneittenkaa.. mutta tää juttu on vähä outu.. paska xp suoraan sanottuna
     
  7. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Joined:
    Apr 11, 2004
    Messages:
    1,773
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
    ihmettelen vaan että millä käyttäjällä olet oikein kirjautunnut koneeseen kun sitä yhtä järjestelmän valvoja tiliä käytetään vikasietotilassa ja jos sulla ei kerta muita käyttäjiä ole.
     
  8. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    siis on se xp oma minkä se sinne luo.. sitten kun menet säätämään sitä salasanaa niin se luo uuden elikkä sinne jää se xp oma jota ei voi poistaa.. yksinkertaista elikkä poistin sen jonku oman.. mutta ei onneks kauheita menetyksiä:OD
     

Share This Page