XP- ja koneen rauta ongelmia

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Ohutsuoli, Jun 23, 2010.

1. Ohutsuoli

Ohutsuoli Member

Trophy Points:
    11
    Ongelmia on kaksi.

1. Ostin n. viikko sitten uudet sisuskalut tietokoneeseeni. Emolevyn Asus M4A77 ja AMD Phenom II x2 555 black edition. Ongelman nimi on se, että prosessori ei toimi 4 ytimen moodissa, vaikka olen tehnyt kaikki muutokset biosista ohjeiden mukaisesti. Kone sammuu ja käynnistää itsensä windowsin latauslogon ilmestyessä kuvaruutuuni. Johtuuko ongelma vanhasta virtalähteestäni, joka on vm. -04 ja tehoiltaa kuitenkin 400W?

2. Toinen ongelma koskee käyttöjärjestelmää. XP- ei suostu asentamaa päivityksiä, eikä tekstinkäsittelyohjelmia, ilmoittaa vain, että ohjelman asentamisen aikana on tapahtunut virhe. Päivitykset latautuvat normaalisti, mutta asentaminen tökkii. Onko kyseessä se, että olen muuttanut tietokoneeni sisuskalut kerrallaan uusiin vai jokin muu asia? Olen alustanuut kovalevyn uudestaan ja asentanut XP:n uudelleen uuden raudan päälle.

2. apumies

apumies Regular member

Trophy Points:
    26
    1.Kaikissa Phenom II x2 555 black edition prossuissa ei (lisä)ytimet aukea.
    2.Kannattaisi kokeilla asentaa vielä xp uusiksi jos asennuksessa on jokin mennyt pieleen.

3. Ohutsuoli

Ohutsuoli Member

Trophy Points:
    11
    Biosin mukaan saan kaikki ytimet käyttöön ja kone käynnistyy ja ilmoittaa, että kaikki ytimet on käytössä. Tuon käyttöjärjestelmän ongelman ratkaisin jo ja päivitykset rullaavat normaaliin tapaan.

Missä kaikissa prossuissa lisäytimet eivät aukene? Olen käsittänyt että lisäytimet saa auki kun emolevyllä on tietty piirisarja, joka on esim. osatmassani emolevyssä. Onko kyseistä prosessoria jossa kaikki ytimet aukeavat valmistettu vain tietyn aikaa? Mielestäni tuossa 550 sarjan prosessorissa ei nuo ytimet oikein aukene, niin lueskelin netistä.

4. apumies

apumies Regular member

Trophy Points:
    26
    Kaikissa AMD Phenom II X2 555 Black Edition prossuissa ei ole kaikki 4ydintä "kunnossa" siksi vain osasta prossuja saa avattua 3 tai 4-ytimisiä.Taitaa olla niin ettei sitä tiedä ennenkuin kokeilee ja sinun tapauksessasi nuo loput 2 ydintä ei toimi.

Share This Page