XP ja upload-haaste

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Hobsbawm, Oct 12, 2004.

  1. Hobsbawm

    Hobsbawm Member

    Joined:
    Apr 21, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeillaas nyt täältäkin taas...
    Eli asensin tuossa jokin aika sitten koneelleni XP-professionalin vanhan "kunnon" MEn tilalle. Moniajot sun muut alkoivatkin toimia suorastaan loistavasti ja ctrl+ald+dellille sai sanoa hyvästit. Jopa pelit pyörivät kuin uudemmassakin myllyssä...mutta mutta, nyt upload on täysin modeemitasoa vanhaan MEhen verrattuna. Vaivan huomasin luonnollisesti p2p tasolla, mutta vaivan olen toki myös varmistanut nopeustesteillä. Viimeinen niitti ketutuksen arkkuun oli, kun lähetin muutaman megan zippiä tunnin sähköpostillani(siis aivan kuten modeemiaikanakin).
    Vaiva siis alkoi täsmälleen samalla hetkellä, kun asensin XPn. Vakuutena havainnolleni vaimokkeen koneen uppi (yhä ME) noin 10-15 kertainen omaani verrattuna.
    Xpn oma palomuuri on pois päältä, adsl-purkissa (Cisco 575LRE) ei ole muuria ja liittymänä on Aurian kiinteistökaista...josta btw hemmo kävi jo täälläkin osaamatta sanoa mitään. Verkkokorttejakin olen kokeillut kolmea erilaista ja niissä kaikkia mahdollisia asetuksia (10/10Mt yms.).
    Vastaavaan ongelmaan törmäsin tuolla: http://groups.google.fi/groups?q=up...TF-8&selm=b557ro$6ke$1@plaza.suomi.net&rnum=1 , mutta mulle ei PPPOEn vaihto RASPPPOEksi tuonut mitään muutosta. SP2 nyt tietysti vielä olisi, mutta kun sen infossa ei puhuta mistään mun ongelmaan viitaavastakaan...oikeastaan päinvastoin. Elikkäs siinä pähkinää purtavaksi itse kullekin.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
  3. Hobsbawm

    Hobsbawm Member

    Joined:
    Apr 21, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos vinkistä, mutta valitettavasti netlimiter ei havainnut mitään poikkeavaa liikennettä koneellani.

    Sellaisen vinkin kuulin, että MTUn koon muutoksesta saattaisi olla apua. XPn rekisteriä en kuitenkaan uskalla(osaa) mennä sörkkimään, joten mahtaisiko jostain saada ohjelmaa joka tekisi muutoksen kivuttomammin. RASPPPOEnhan ymmärtääkseni pitäisi käyttää eri MTUta, mutta jos nyt kumminkin...Eli kaikki keinot olisi pikkuhiljaa käytettävä =O
     
  4. Hobsbawm

    Hobsbawm Member

    Joined:
    Apr 21, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli monologi jatkuu: Netistä löytyi ohjeet, joilla jopa minä osasin tuota MTUta muuttaa... Tulos oli valitettavasti plus-miinus nolla :/
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    käynnistä/start->suorita/run->msinfo32
    ja sitten hardware ja conflicts ja katso ettei verkkokortti jaa IRQ:ta minkään muun laitteen kanssa.
     
  6. Hobsbawm

    Hobsbawm Member

    Joined:
    Apr 21, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    IRQ 19 SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller
    IRQ 19 3Com 3C905TX-based Ethernet Adapter (Generic)

    Elikkäs tollasta tietoo sieltä löytyi. Mun ymmärrys vaan loppuu tähän... =O
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    jos koneelta löytyy toista PCI paikkaa niin koita vaihtaa tuota verkkokorttia siihen ja katso säilyykö tuo ristiriita.
     
  8. Hobsbawm

    Hobsbawm Member

    Joined:
    Apr 21, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos taas vinkistä ja sorry, että kesti tää "palaute". Eli PCI-paikka löytyi ja sain oman IRQn verkkokortille, mutta valitettavasti uppi pysyi ennallaan :/ Kohta taitaa olla aika nostaa kädet pystyyn ja vaihtaa vanha "kunnon" ME takaisin...
     

Share This Page