Mulla on nyt XP C asemalla ja Vista ultimaatti E:llä. Miten saan XP:n ohjelmat Vistaan silleen hienosti.
saatko muuten käynnistyksessä valittua kumman käyttiksen haluat käynnistää? copy pasteatko vaikka tuon boot.ini tiedoston sisällön tähän että minäkin saisin toimimaan
Ohjelmat pitää asentaa erikseen Vistaan. Jos siis puhdas Vistan asennus on kyseessä. Osa ohjelmista kyllä toimii suoraan kun ne vaan käynnistää, mutta suurempi osa taitaa vaatia rekisteriin noita merkintöjä, jotka asennusohjelmat luovat.
c aseman juuressa pitäisi olla boot.ini tiedosto, viitsitkö kopioida tekstit siitä tähän, niin saisin minäkin toimimaan tuon valinnan =)
Mulla on my;skin tuo ettei Vista tunnista tuota XP>t' tuolla koneella, ei siis dual/boottia k'ytett'viss'...prkl! >D
Nyt Toimii!!!! (Kiitoksen Agentille taas kerran) Tässä muillekkin tiedoksi: Asenna EasyBCD. Sieltä löytyy Add/Remove entries valinta ja sitten se aseman kirjain, josta se XP löytyy. Manage Bootloader -> Reinstall Vista Bootloader. Add Entry -> XP toiminee myös.
Miten olisi helpoin poistaa tuo xp-windows pois toiselta aseman osiolta ilman että muut tiedostot poistuu kuin itse windows, ja sillä tavalla että siitä alusta poistuisi kokonaan se järjestelmän valinta?
EasyBCD:llä saat sen XP:n valinnan pois siitä alusta. Poistat vain sen XP merkinnän. Sitten voi manuaalisesti poistaa sen XP:n Windows kansion, jos tilaa haluat.