xp ja vista yhtä aikaa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mikozo, Oct 11, 2006.

1. mikozo

mikozo Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo elikkä kun mulla on nyt asennettuna tämä windows xp ja aattelin testata tuota vistaa. Voiko sen vistan asentaa xp:n kautta käyttäen daemontoolsia vai pitääkö poltttaa levylle ja bootata siltä?
    Ja miten sen saa sillain että kun kone käynnistyy niin se kysyy että kumpi käynnistetään?

Niin ja vielä että kannattaako ottaa 64 vai 32 bittinen versio? Löytyykö tuohon 64 bittiseen ajureita ja toimiiko siinä mitkään ohjelmat? Ja minulla on 64 bittinen proressori.

Last edited: Oct 11, 2006
  2. nurmoosta

nurmoosta Active member

Trophy Points:
    66
    Suosittelisin vistaa ihan omalle kovolle ja ilman kovoa missä on xp.Kyseessä on ihan toimiva kehitysversio, jonka asentaminen xp:n rinnalle onnistunee.Mutta poistaminen lienee jo hankalampi juttu.Jos haluat välttämättä samalle kovolle niin te osio sitä varten ja asenna siihen.Asennuksessa samalle kovolle voi mennä moni asia vikaan> varaudu asentamaan vinkkari uusiksi eli kaikista tärkeistä varmuuskopiot.Vinkkarin kautta en suosittele asentamista ja ehdottomasti 32bit>lähes kaikki xp:ssä toimivat ohjelmat pelittää...

3. mikozo

mikozo Regular member

Trophy Points:
    26
    No jos tekisin sillain että kun mulla on 2 kovoa niin tekisin siihen pienempään kovoon jossa ei ole xp:tä uuden osion ja asentaisin sinne sen vistan. niin miten sen sitten saa sillain että se kysyy käynnsityksessä että kumpi käynnistetään?

4. jippii12

jippii12 Regular member

Trophy Points:
    26
  5. rillix

rillix Regular member

Trophy Points:
    26
    Käynnistysvalikko asennetaan automaattisesti.

Share This Page