xp jumissa?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by -kush-, Sep 27, 2003.

1. -kush-

-kush- Guest

tarttis saada xp formatoitua ku meni kone totaalisesti jumiin.kaikki neuvot tervetulleita.

2. Zhame

Zhame Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaihtoehtoja on monia!
    1.Kokeile windowssin omalla cd:llä onnistuuko käynnistää korjaus moodi!
    2.Oletko tehnyt järjestelmän palautuspisteitä? Mikäli olet kokeile muuttaa siihen vaiheeseen jolloin kone on vielä toiminut!
    3.Käynnistä kone windowssin bootti diskeillä (ei väliä minkä windowssin; 95,98,nt,ME,2k,XP) ja pääset kovalevyjä formatoimaan! Ongelma tässä on se, jos olet tehnyt kovalevyn jossa windows sijaitsee ntfs-muotoon! Silloin vanhat (95,98,ME) boottidiskit eivät löydä ks. asemaa! Esim. XP:n omat bootit ovat tähän tarkoitukseen hyvät! Ne saat microsoftin sivuilta hakemalla xp-boot disk, jonkun toisen koneella tietenkin, ja lisäksi tarvitset 6 diskettiä, johon ne asentuvat automaattisesti! Siinä olisi muutama vaihtoehto, jolla itse olen saanut koneita toimimaan vastaavanlaisissa ongelmissa!

3. -kush-

-kush- Guest

tää ei anna mun formatoida ku huutaa vaa että access denied.

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    yks konsti: levy a-asemaan -> klikkaa oikeella Format -> "create an ms-dos startup disk" -> ok
    lataa Fdisk (pitäs googlella löytyy)

pistä se "create an ms-dos startup disk" koneeseen -> käynnistä kone uusiks -> pitäs vilkkuu a: -> pistä Fdisk-levy koneeseen ja poista kaikki osiot (toi Fdisk voi ol vähän hankala aluks, ellei o ennen käyttäny) -> poistu ohjelmasta -> ota levy pois ja pistä se Xp:n asennuslevy koneeseen -> käynnistä kone uusiks -> seuraile ja toimi näytön ohjeiden mukaan =)

...lakkaa Xp vikisemästä

Edit: pistä kaikki tärkeet tedostot talteen vaikka toiselle kovalevylle ennen kuin teet tuon, tai cd-levylle eli ota varmuuskopiot ensin

Last edited: Sep 28, 2003

Share This Page