XP kattava suojapaketti

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by puppe_b, Mar 12, 2006.

1. puppe_b

puppe_b Regular member

Trophy Points:
    26
    Hei

Heti alkuun pitää tunnustaa, että en tiedä oikeastaan mitään spyware,virustorjunta ja palomuuri ohjelmista.

Uusi kone saapuu perjantaina vailla minkäänlaisia virustorjunta (sun muita) ohjelmia. Käyttis on Windows xp (sp2) home, ja tähän pitäisi siis hommata ilmaiset virustorjunta ja (anti)spyware ohjelmat. Käytössä on jo ennaltaan (fyysinen, eli ei mikään ohjelma =) palomuuri, johon uusi kone sitten liitetään. Vanhassa koneessa (joka on vielä käytössä) tuli maksullinen virustorjunta mukana ja tuo samainen palomuuri on siinakin koneessa kiinni. El inetti ja palomuuri jaettaisiin 2 koneen kesken.
    -Kävin kyllä tuon ( http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275 ) lukaisemassa, mutta siinä on hirmuisesti vaihtoehtoja.

Eli lyhyesti: Ilmainen virustorjunta sekä (anti)spyware, jotka ei vie paljoakaan konetehoja, mutta ovat silti tehokkaita ja luotettavia, ja plussaa olisi myös helppokäyttöisyys sekä simppeli päivitys. Onko tälläisia?

_-Kiitos-_

2. japo82

japo82 Guest

Mulla on koneella Muurina ZoneAlarm
    Virustutkana Avast
    ja sit on koneella Ewido ja eScan
    kaikki on ilmaisia ainakin tiettyyn pisteeseen asti...
    ja ainakin pyörii hyvin mun koneella missä ei tehot päätä huimaa.
    oon ollu tyytyväinen kaikkiin..Mut maku asia sano koira kun pallejaan nuoli..=)

3. viljami22

viljami22 Member

Trophy Points:
    11
    Mitä itte näitten kanssa olen värkänny, niin olen kaikille sanonu 3 asiaa, jotka itte olen kokenu parhaiksi asioiksi.

1. Nattaava palomuuri valvomaan sisäänpäin tulevaa liikennettä (sulla jo olikin)

2. ZoneAlarm valvomaan ulospäin menevää liikennettä. Ei kannata päästää nettiin mitään mikä ei ole välttämätöntä.

3. Joku muu nettiselain kun Windowsin oma Internet Explorer. Esim. itse käytän Operaa hiirieleiden vuoksi.

Ja mitä noihin virusturviin tulee... On mullakin koneeseen asennettu Antivir XP, mikä oli onnellisen tietämätön viruksista juuri silloin kun koneella pyöri käynnissä 8 ylimääräistä prosessia. Örkkejä. mm. SpyFalcon.

Paras virusturva tuntuu olevan tämä Foorumi... lisää heti suosikkeihin :D

4. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Trophy Points:
    46
    Yhdyn edeltäjiin ja viljamilta aika hyvä listaus...

Firefoxiin saa saman ja tuhat muuta hynää plugia.

Muista puppe_b se aina neuvomani kultainen sääntö, että vain 1 palomuuri ja 1 virustutka reaaliaikaisella suojalla. Enemmän tai vähemmän on vain haitaksi.

antispywareen suosittelen tosiaan ewidoa
    -> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/269186

Virustutkaksi:
    antivir tai Avast!

Palomuuri:
    Outpost ZoneAlarm tai Kerio

Mitä näistä sitten valitset on makusi mukaan. Voit kokeilla vaihdella softia ja löytää näin se sinun juttusi. Noista pitäisi löytyä jo.

Share This Page