Onko tuota xp:tä mahdollista asentaa ilman cd:tä? Kyseessä olisi läppäri, jossa ei ole cd-asemaa ja siihen tarvitsisi saada xp asennettua.
Pystyyhän tuon asentamaan ilman levyäkin. Onko koneessa diskettiasemaa? Jos on ni kopioi XP:n levyltä kaikki tiedostot vaikka d:\xp\-kansioon ja boottaa disketillä dossiin (Jos sinulla ei ole boottidiskettiä lataa se http://www.bootdisk.com:sta). Formatoi osio (esim. format c, jossa vanha käyttis on. Sen jälkeen haet d:\xp\i386 ja tämän alta winnt.exen -> käynnistät, jolloin asennuksen pitäisi käynnistyä kuin cd-levyltäkin.
Huomaa vielä tämä!!! Tarkista vielä että kyseinen osio johon siirrät tiedostot on FAT32. NTFS ei näy dossissa jolloin XP:n asennus tulee olemaan mahdoton.
Ja vielä. Itse olen käyttänyt Windows 98 SE:n käynnistyslevykettä. Suosittelen sitä myös sinulle. Uudempien kanssa en takaa ohjeideni toimivuutta!
Kiitoksia neuvoista, autto huomattavasti. Kuinka kauan toi kestää ku windows kopio niitä asennus tiedostoja kovolle? Läppäri surras pirun pitkään siinä kopioimis kohdas ja meni usko niin sammutin koko vehkeen.
Arvelin et tiedostojen kopiointi cd:ltä kovolle saattaa tuottaa ongelmia. Tähän apuna voisi olla joku softa jolla saisit vaikka levyn tehtyä imageksi kovolle (.iso-päätteinen tiedosto). Sen jälkeen tämä on helppo purkaa vaikkapa uusimmalla Winrarilla. Näin itse tämän tekisin fiksuiten...
Kuinka kauan se sulla on yleinsä kestäny, että se asennusohjelma on saanu kopioitua ne tiedostot kovalevylle? Ittellä menee sillai että xp menee siihen siniseen asennusruutuun ja oikeessa alakulmassa vilisee kopioi tiedostoa jne... Vähän ajan päästä kuitenki se kopioimis tekstin viliseminen loppuu ja homma loppuu siihen. Vai pitääkö vaan sitkeesti odottaa? Tai voisko sillä olla vaikutusta ku kovalevyä ei ole formatoitu ja siä on win 98 rippeet? Kovalevyä oon koittanu osioida mutta se ei oikeen ole onnistunut
Sillä ei pitäisi olla väliä onko tuo kiintolevy täysin tyhjä, mutta sotkussa olevat osiot saattavat aiheuttaa ongelmia (alle minuutissa pitäisi kuitenkin mennä siihen seuraavaan kohtaan). Ja se asennusohjelma ei niitä alun tiedostoja kopioi kiintolevylle, se vaihe tulee sen jälkeen kun valitaan asennusosio.
Lähiverkon kautta mää sen sinne imagen läppärin kovolle nappasin, että ei se sen kummosempi operaatio ollu, jos sitä pilkkua nyt halutaan viilata. Ja taitaa tos läppärissä olla vähä c: osio sekasin, kun se on siinä asennuksen alkuvaihees luvattoman pitkään niin ettei mitään tapahdu.
Tuli mieleen et tarvitset varmaan smartdrv.exe:n viel kun alat asentaa windowsia. Muistelisin et tämä auttaa koneen pääsemään tuosta yli. Jos ei niin sitte alkaa loppumaan vinkit.
Ja vielä tähän... Lataa smartdrv.exe disketille. Boottaa kone win98 disketillä. Vaihda disketti ja aja tämän jälkeen smartdrv.exe, sen jälkeen vaan asennus kovalevyltä päälle. Ja smartdrv:n voit ottaa vaikkapa tuosta -> http://www.james-gang.org/greydove/uploads/smartdrv.exe
No niin Xp asennettu onnistuneesti läppäriin neuvojen pohjilta. Kiitoksia paljo auttaneille, erityisesti [FIN]aSa:lle!