XP:n asennus ilman korppuja

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Frohike, Nov 30, 2005.

  1. Frohike

    Frohike Regular member

    Joined:
    Sep 27, 2005
    Messages:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kaveri osti uuden tietokoneen ja mun täytyisi formatoida se ja asentaa siihen Homen tilalle Professional. Se on vaan niin uusi kone ettei siinä ole edes korppuasemaa.

    Minun Windows-asennuscd:ni ei itsekseen pysty aloittamaan asennusta, vaan mulla on ne kuusi erillistä boottikorppua. Miten saisin tehtyä sellaisen käyttiscd:n etten tarvitse niitä boottikorppuja.

    Nero 6:sessa on "tee käynnistävä cd" -vaihtoehto, mutta siinä voi vaan valita jonkun standardin, jotka eivät ainakaan toimineet. Tai sitten voi valita korppuaseman, josta boottitiedosto haettaisiin siihen levylle. Mutta kun siis se boottihomma on kuudella eri levykkeellä, ja Nerossa oletetaan että se tiedosto olisi yhtenä palikkana korpulla. Se boottitiedosto on zipattuna yli 4 megaa, ei tasan mahdu 1,44 megan korpulle!

    Törkkäsin memorystickin kiinni ja kopioittin kaikkien boottikorppujen sisällön sinne muistikynään, muttei onnistunut vaan Nero sanoi että Failed!

    Tähän on varmaan olemassa tosi helppo tapa......
     
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Kaikki windowsin asennuslevyt on boottaavia, jotenka mitään korppuja ei tarvita. Biossista vain valitaan boottaavaksi laitteeksi CD/DVD-asema ja käynnistetään kone sillä cd:llä.

    btw. tuo windowsin antaminen kaverille rikkoo lisenssiehtoja, joten se on kiellettyä

    Edit: viesti siirretty oikealle alueelle
     
    Last edited: Nov 30, 2005
  3. pentiumxp

    pentiumxp Guest

    mutta mites homen saa poistettua sillain koneesta että kun profesionalia yrität asentaa sisään niin se mulla on ainakin kesken asennuksen kysyn homen cd:tä takasin kun tarvii jotain tiedostoja? vaikka onkin yks c asemasa koneessa... eli miten homen pystyy formatoimaan sillain että sielä koneessa ei oo mitään windowsia sisällä?
     
  4. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Aloita asennus normaalisti, mutta alusta osio siinä vaiheessa kun kysytään että mille osiolle windows halutaan asentaa.
     

Share This Page