Siirryin tässä hiljattain Win2000:sta XP Pro:hon ja kysymys kuuluukin: onko XP:ssä samanlaista mahdollisuutta rajoittaa käyttäjien oikeuksia kansioihin/osioihin kuin Win2000:ssa? Ongelmanahan on että kone on perheen yhteisessä käytössä ja olisi tarpeellista saada joitain kansioita käyttöön vain sisään loganneelle... XP vaikuttaa sallivan kyseisen vain Omat Tiedostot kansiolle...
Toki onnistuu myös XP:ssä, onhan se sentään win2k:n seuraaja. Tiedostojen ja kansioiden oikeuksien määrittäminen, tarkasteleminen, muuttaminen tai poistaminen Windows XP:ssä
kiitos avusta niin, ja tuttu mikrotuki henkilö on siihen malliin mollannut tuota XPtä että yllätyin kun suostui edes asentumaan
Ei siinä itse XP:ssä mitään suuria vikoja ole. Yleisimmät viat löytyy siitä penkin ja näppäimistön välistä.
Näinhän se on. Hyvin on näyttänyt mulla toimivan ja tämä ongelmakin ratkesi n. 30s jälkeen kun osoitit oikeaan suuntaan, näyttää olevan vielä palikka-asetukset päällä (yksinkertainen tiedostonjako, doh)
Voisko olla niin että se tuttu mikrotukihenkilö on LINUX miehiä henkeen ja vereen eikä siksi XP:stä ole mihinkään? Itse asiaan sellainen kommentti että paitsi noilla itsestään selvillä NTFS oikeuksilla, niin homman voi hoitaa myös kryptaamalla halutun datan. Rightclick folder -> properties -> advanced -> rasti encrypt kohtaan. -Kannattaa kokeilla turhilla tiedostoilla ettei käy huonosti, eli niin ettei enää itsekään pääse tiedostoihin käsiksi. Tämän välttääkseen kannattaa tallentaa avain eri medialle... itse olen uploadannut sen gmailin draftiin. Avainsertifikaattiin saa määriteltyä myös salasanan. Kaikki osaavat varmaan hakukoneita käyttää mut pistetäänpä tuohon pari linkkiä silti: http://support.microsoft.com/kb/308989 XP:n oma help & support auttaa kans hyvin asiassa.. . . BTW. suositeltavaa on salata vain kansio, ei tiedostoja erikseen.