XP:n uudelleenasennus ONGELMA!!!!!!!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by BGrinder, Mar 1, 2006.

1. BGrinder

BGrinder Member

Trophy Points:
    11
    Olin aikeissa tehdä varmuuskopiot asetuksista, dokumenteista ym. tärkeistä systeemeistä koneeltani ensimmäistä kertaa sinä aikana kun koneen olen omistanut... Olin ostanut evyjäkin ko. toimenpidettä varten ison kasan, mutta kuinka ollakaan DVD-asema oli kadonnut windowsista (laitehallinnassa virhekoodi 37)... viikko sitten se oli siellä. Microsoftin sivuista ei ollut mitään apua. No... asiaa tutkittuani löysin vinkin, että asentamalla windows uudestaa homma hoituu... Ja koska BIOS tunnisti levyaseman ja boottisysteemi myös aloin asentamaan xp:tä.

Kaikki meni ok. aina siihen asti kun alettiin kyselemään seuraavaa:
    Levyn windows xp -cd-levyn tiedosto"asms" tarvitaan. Kirjoita tiedoston polku ja valitse OK.

ikkuna tyrkyttää hakemistopolkua:
    [bold]GLOBALROOT\DEVICE\CDROM\I386[/bold]

Eli mitä minun pitää ko. riville kirjoittaa, että asennus jatkuisi?
    Tai vaihtoehtoisesti miten saisin koko homman peruttua koska konetta ei voi sammuttaa muuta kuin virtajohdosta? Aina kun sen laittaa päälle jatketaan asennusta ja homma tyssää taas samaan paikkaan. Onko nyt myöhäistä perääntyä? Jos on niin mikä neuvoksi? Koneella nimittäin todella tärkeää tavaraa. Kovalevyä ei ole osioitu (kaikki asennettu valmiiksi kun koneen ostin).

2. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Polku vaikuttaisi oikealta, mutta jostain syystä koneesi ei sitä halua lukea. Kertomasi perusteella epäilisin sen DVD-aseman olevan entinen.

3. java75

java75 Guest

asennuksen alussa windows pyytää "käynnistä cd-asemalta painamalla jotain nappia" painoitko?

4. BGrinder

BGrinder Member

Trophy Points:
    11
    Ongelma selvisi:
    Siinävaiheessa kun asennusohjelma tyrkytti hakemistopolkua:
    [bold]GLOBALROOT\DEVICE\CDROM\I386[/bold]
    Naputtelin tilalle:
    [bold]C:\WINDOWS\I386[/bold]
    ja homma lähti etenemään. Parikertaa vielä herjasi, mutta tuolla samalla rivillä selvisi. Kaikki dokut ja asetukset olivat säilyneet... tosin pari päivitystä piti tehdä... Mutta kyllä jännitti ja kylmä hiki kirposi otsalle parikin kertaa operaation aikana... en suosittele kellekkään. Jos minä selvisin kunnialla tällä kertaa, ei se tarkoita, että se onnistuisi aina.

5. BGrinder

BGrinder Member

Trophy Points:
    11
    No, nyt siis ollaan taas alkutilanteessa. DVD-asema on yhä kadoksissa, siis windowsin asentaminen ei auttanut. Palaan astialle myöhemmin omalla topikilla kun olen pääkallopaikalla ja pääsen asiaan kunnolla paneutumaan.

6. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Jatka tähän ketjuun vain äläkä tee uutta topikkia.

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  8. BGrinder

BGrinder Member

Trophy Points:
    11
    [bold]Kiitos vinkistä!!![/bold] asema löytyy.
    Loppujenlopuksi tosi pieni homma.

Nyt vaan on sitten seuraava juttu...
    DVD:t pyörii vallan mainiosti (polttoa en ole vielä kokeillut) MUTTA CD:t ei pelitä. Ei ostetut eikä itse poltetut. Ei musiikki eikä data.
    Windows tunnistaa, että asemaan laitetaan levy ja hakee alkukohtaa. Näin ainakin oletan sillä se pieni cd-kuvake viipyy kursorissa jonkin aikaa ja valo asemassa palaa. Päivitin ajurin valmistajan firmwirepäivityksellä, mutta ei auttanut. Näin tästä aiheesta jossain pari päivää sitten juttua, mutta jostain syystä en nyt millään löydä.
    Levyasenmani on [bold]NEC DVD_RW ND-3520AW[/bold]
    Koneeni on Pentium 4 CPU 2.60 GHz ja käyttis Win XP Home Edition SP 2

9. Arnolds2

Arnolds2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Taitaisit selvitä helpommalla kun ostat uuden polttvanaseman ja asennat sen. luulisin, että sitten toimii.

10. BGrinder

BGrinder Member

Trophy Points:
    11
    Samaa olen alkanut tässä vakavissani harkitsemaan. Onko kellään ehdotuksia varmatoimiseksi perus DVD-RW asemaksi? Tähän NEC:iin olen viimeaikojen sählinkien takia jo todella kyllästynyt.

Last edited: Mar 7, 2006
  11. Nortti

Nortti Regular member

Trophy Points:
    26

@BGrinder:
    >Onko kellään ehdotuksia varmatoimiseksi perus DVD-RW asemaksi?<

Kokemuksia on LG:n asemista (LG GSA-4165B sekä LG GSA-4163B), jotka ovat toimineet hyvin sekä CD- ja DVD -poltoissa.

Share This Page