Mikähän tässä koneessa on ku se vähän väliä sammuu ihan yhtäkkiä ja tapahtumien valvonnassa oli semmonen virhe ku AMLI: ACPI BIOS yrittää lukea I/O-portin osoitteesta, joka ei ole sallittu (0x71), ja sijaitsee suojatulla osoitealueella 0x70 - 0x71. Tämä voi johtaa järjestelmän epävakauteen. Järjestelmän toimittaja tai tekninen tukipalvelu voi ehkä auttaa. Ja mitenkähän sen sais fiksattua?
Emolevy on Abit KT7 eli melko vanha! En kyl huomannu et olisin asentanu XP:n ACPI tuella. Biossista ei oo mitään tietoo, en oo ainakaan kertaakaan päivittäny sitä...
Perkule mikähän tossa mättää? Eilenki sammu kone varmaan joku kymmenisen kertaa =( Ei mul kyl ainakaan mitään virusta ole ku oon käyny kovon läpi. Mulla kyl oli sen Lovsan, voiko siitä olla jotain jälkivaikutuksia koneelle?
Siis ACPI yhteensopimattomat BIOS:sit tekee tota. Eli jos et erikseen kieltänyt asennuksessa ACPI:a niin se on käytössä. Voit kokeilla jos uusi BIOS auttaa. Jos ei auta niin disabloi ACPI(tosin menee kaikki virransäästö ominaisuudet samalla). Eli device manager->Sitten computer ja siinä lukee sitten ACPI Uniprocessor PC tai jotain. Properties ja vaihat siihen sitten standard. Edit: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL jos tollasta valittelee niin muisti(t) on rikki tai ajetaan liian kovilla asetuksilla.
Juu en päässy sieltä laitehallinta muuttamaan mitään ACPI juttuja. Tai ei siellä oikeastaan ollu mitään semmosta kohtaa missä olis voinu vaihtaa...
Tossa hyvät ohjeet: http://www.scm-pc-card.de/faq/swapbox/newfaq/Win_2000 XP/Uninstall the ACPI WinXP english.pdf Sama suomeksi Käynnistä->Ohjauspaneeli->Järjestelmä->Laitteisto->Laitehallinta sitten Tietokone sen alta se ACPI ja oikeaa hiirtä ja päivitä ajuri. Sitten valitsen listasta tai paikasta. Sitten älä etsi ajuria valitsen sen itse ja sitten valitset sen Standard Pc.
joo viime viikolla kone sano sopimuksen irti kokonaan... poweri hajosi ja löi virtapiikin emolevylle. emolevy paskana... no kokosin nyt uuden koneen =)