xp oem

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Nakki7, Sep 26, 2007.

1. Nakki7

Nakki7 Member

Trophy Points:
    11
    Elikkä uutta konetta oon hankkimassa ja vanhan koneen mukana ois xp oem.
    Toimisko se myös tässä uudessa koneessa ? Emo ja prossu ei kuulemma sais
    vaihtua että toimis. Oon kyllä asentanu sen toiseen koneeseen vanhemman winukan päälle ja aktvointi onnistunu 2 kertaa siinä eikä mitään ongelmia. Pitäs ny tietää että pitääkö uus xp ostaa että saa sen oem version ku osia tilaa. Oisko sitä mahdollisuus saada toimiin vanhan koneen kovolta sitte muuten uudessa koneessa

2. delffi

delffi Regular member

Trophy Points:
    26
    XP:n "siirtäminen" uuteen koneeseen onnistuu. Prosessori ja emolevy SAA vaihtua! Esimerkki:

Kone 1, (Ihan sama mikä kokoonpano) ja siinä aito XP

Kone 2, (Täysin uusi kokoonpano, tai vaikka vanha, ihan sama) ei käyttöjärjestelmää.

Pistät vaan CD:n sisään ja asennat sen.

Huom! Sinulla on XP oemin myötä yksi (1) lisenssi. Eli saat käyttää sitä vain yhdessä koneessa. Sinun täytyy siis poistaa se vanhasta koneesta (siinä se juju on)

Aktivoinnissa voi olla ongelmia, eli online aktivointi ei onnistu. Hoida se puhelimitse. Syötät pitkän numerosarjan puhelimitse ja senkin jälkeen se voi sanoa että "asennus epäonnistui, sinut ohjataan avustavalle henkilölle"

Siellä joku vastaa ja selität tilanteen, hän sitten antaa sinulle (automaatin kautta) uuden aktivointitunnuksen.

Tein itse tämän vistan kanssa pariin kertaan. Söpön kuuloinen tyttö siellä mikrosoftin puolella vastasi ;)

3. Nakki7

Nakki7 Member

Trophy Points:
    11
    No tuohan on hyvä juttu jos asia todella noin on :)
    Mulla on siis se serial käytössä jo 2 koneessa ja ne toimii ihan ongelmitta. Tunnistaako ne sielä microsoftilla sitten jos sen poistaa koneesta ? Toisesta koneesta voi kyllä poistaa mutta toinen kone ei ole oma joten sen kanssa voi olla ongelmia :S

4. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Elävänä esimerkkinä itse juuri eilen asentelin vuonna 2002 ostetun oem-xp:n uudelle läppärille mce:n tilalle. Vaihdettuani neljännen emolevyn jouduin kyllä aktivoinnin suorittamaan puhelimella, mutta tällä kertaa onnistui ihan netin kautta.

5. delffi

delffi Regular member

Trophy Points:
    26
    Nakki: Kokeilemalla selviää ;)
    Jos tulee ongelmia, ilmoittele.

Share This Page