XP Pro, C aseman formatointi ja XP:n uudelleen asennus!?!?!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by lesteri, Sep 23, 2004.

  1. lesteri

    lesteri Member

    Joined:
    Sep 23, 2004
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Haluaisin formatoida C asemani, mutta se ei onnistu, koska kun käynnistän koneeni XP:n cd:llä ja eten siihen vaiheeseen jossa pitäisi osiot näkyä. Niin minulla siinä ei näy yhtään osiota, vaan siinä lukee että "asemassa ei ole levyä". Kuinka siis saan formatoitua C:n?

    Ja kun C:n formatoi niin säilyvätkö tiedostot muilla asemilla vai poistuvatko nekin?? Entä kun minulla on myös toinen kovalevy koneessani, jonka tiedostot pitäisi säilyttää, niin säilyvätkö tiedostot siellä?
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Jos koneessa on SATA kovalevy niin pitää siinä Xp asennuksen aikana kun se kysyy että haluatko käyttää erillistä RAID/SCSI ajuria niin paina F6 ja laita SATA levyke sisään jolloin se lataa tarvittavat ajurit levyltä.
    Formatointi poistaa tiedostot vain siltä osiolta joka formatoidaan.
     
  3. JTV

    JTV Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    161
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ja sen verran Agentin neuvoon lisäyksenä, että joidenkin emojen mukana ei tule Sata-levykettä vaan ajurit löytyvät vain CD-levyltä jota taas XP ei huoli.
    Eli täytyy itse tehdä tuo SATA-levyke emon ohjeiden mukaan.
     
  4. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    http://www.nefernetti.com/fdisk_format.htm ,mut tol saa äkkii tuhoo aikaa. Ota vaikka c: ja sen kovon muilta osioilta omat tärkeät tiedostot talteen sille toiselle kovollesi. Ota vaikka varmuudeksi se kovo sitten irti. Sitten tolla ohjeella pistät sen c: sileeksi kaikkine osioineen. Sitten asennuslevyä koneeseen ja jatkat kavereiden ohjeista. Myöhemmin asennuksen aikana saat tehtyä osiot uudelleen, jos haluat.
     
  5. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Siis häh...?? C on osio :) ei siellä C:llä muita osioita sisällä enää oo.. hehe
     
  6. Unohdin

    Unohdin Member

    Joined:
    Sep 25, 2004
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    biosista cd asema buuttaavaksi/kone käyntiin xp:n levy sisällä/ käynnistä levyltä painamalla jotain näppäintä->asennus blaa blaa... /asenna win xp[entter]/tulee osioluettelo-> paina P poistaaksesi osion-> paina S että on varmaa että haluat poistaa osion/ Jihhuu nyt sulla on C: iiihan tyhjä, luot siihen uuden osion (oletusarvoisesti se on saman kokoinen kuin se minkä justiin poistit, alustat sen jne. Minulla on aina menny justiin näin, kaikki tiedostot mitkä ovat toisten osioiden alueella pysyy siellä, välttämättä asennetut sovellukset ei toimi, mutta kaikki mp3, elokuvat, asentamattomat yms. pysyy siellä. Asennetutkin voi toimia (mulla ainakin muutama peli toimii ihan ku ei mitään)
     
  7. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu noinhan se menee... Ei se ton kummempaa vaadi :) Tietty softat ja monet pelit yms joutuu asentaa uusiks mut jokatapaukses
     

Share This Page