xp pro ei starttaa eikä xp mediacenter edition

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by samu80, Feb 8, 2006.

1. samu80

samu80 Member

Trophy Points:
    11
    Moi vaan

Mun koneessa on siis kaks käyttistä, ja molemmat herjaa käynnistettäessä tota system32\DRIVERS\PCI.sys is corrupted or missing. Kattelin jo netistä että tuohan voi olla ihan selkeesti rautapuolen ongelma. Koska molemmat käyttikset sitä herjailee. Kummassakin käyttiksessähän on toi file omansa. Tein jo vinukan cd:llä sen fixbootin mut sepä ei vaan auttanu. Kuitenkin windows suostuu sitten aina muutaman kerran jälkeen käynnistyy. Antakaa siis jotain hyviä ehdotuksia mikä mahtas olla vialla. Ite oon pohtinu et olisko muisti mahdollisesti jotenkin viallinen, tai joku muu komponentti. Mikkisoftan ohjeessa käsketään irrotella komponentti kerrallaan ja starttailla.

2. Ezzet

Ezzet Regular member

Trophy Points:
    28
    Oletko lisännyt tai muutellut laitteistoa? Syy voi tosiaan olla laitteesta, joka ei ole yhteensopiva Windowsin kanssa.
    Katselin tuota MS:n sivua, joka oli tarkoitettu toki Win2000:lle http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;319136 ja siinä oli kaksi vaihtoehtoa. 1. Tuo PCI.sys filun palautus ja 2. Windows 2000 korjausasennus.
    Voisi onnistua XP:n levylläkin?

Last edited: Feb 8, 2006
  3. samu80

samu80 Member

Trophy Points:
    11
    Kummastakin windowsista löytyy se filu kun kattoo resurssienhallinnasta eli ei oo missing. Ja koska mulla on kaks windowsia jotka käynnistyy sillon tällön ihan normaalisti ja välillä taas heittää sen herjan niin sen täytyy olla joku viallinen komponentti. Ja windowsit on tietty asennettu eri osioille. Enkä oo muokannu laitteistoa on toiminu näillä osilla nyt vuoden. Mutta kiintolevyä luukuunottamatta kone on varmaan 7-8 vuotta vanha. Joten enpä ihmettelis yhtään vaikka joku komponentti olis jo tullu tiesä päähän.

Last edited: Feb 8, 2006

Share This Page