olettaisin että ne ei oo samalla asemalla joten siirrät kaiken tarpeellisen talteen asemalta missä on ns. turha windows ja sitten formatoit sen aseman missä ei ole mitään muuta kun se windows jota et käytä.
mulla on D asemalla se windows mitä käytän ja turha C asemalla niin miten saan tuolt C asemalta pois sen windows?
Älä ainakaan formatoi sitä c-asemaa vielä. C-asemalla on boot.ini- tiedosto joka kertoo mitä windows- käyttöjärjestelmiä koneella on. Itse tekisin seuraavalla tavalla: notepad / muistio esille ja avaat tuon c:/boot.ini -tiedoston. Siellä on kaksi xp:tä listattuna, toinen on turha. Poista turha jos sen tunnistat ja tallenna tiedosto. Nyt xp:n pitäisi buutata enää sille d-asemalle ja voit poistaa c-asemalta kaiken muun paitsi sen boot.ini- tiedoston. Viisaammat älähtäkää väliin jos c:n juuresta löytyy jotain muuta tärkeää.
siel tuli tällästä tekstiä [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect mistä tiedän kumpi noista on turha?
Mulla on WinXP Professional, jonka boot.ini-tiedosto on tämän näköinen: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect .. on turha.Jos jotain tapahtuu, ei buuttaa tjm, kaikki tärkeä on varmasti sillä d-asemalla. Levyä vaan sisälle ja uus xp c:lle.