Eli sinistä ruutua pukkaa americas army pelissä kun yrittää mennä tiettyihin mappeihi. Pelissä Hardware 3d audio ääni asetukset päällä, mutta kun laittaa safe moden niin ei tule sinistä ruutua. Haluaisin kumminkin pelata tuolla hardware 3d audiolla. Bios päivitetty, äänikortin asetukset asennettu uusiksi, mutta ei auta. Muistit käyty läpi memtestillä = No errors. Sininen ruutu: Technical information: *** STOP 0x0000007F (0x00000000,0x00000000,0x00000000,0x00000000) Koneen tiedot: (kone on uusi) Prossu: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz Muisti: Kingston 667mhz 4096MB Graphics Card Name: NVIDIA GeForce 8800 GTX Emolevy: Abit AW9D-MAX
Aika vaikea pähkinä, jos se sininen ruutu tulee ainoastaa tuota peliä kertomallasi tavalla pelattaessa. Tässä STOP -07F pysäytysvirhenäytön selityksiä: http://support.microsoft.com/?kbid=137539&sd=RMVP Kuten huomaat, ei siitä hirveesti apuja taida olla. Saattaa olla, että tämä olisi pelikohtainen ongelma, joka liittyy esim. joihinkin muihin softiin, vaikka ääniajuriin, tai rautapuolella vaikka äänipiirin yhteensopimattomuuteen. Yksi mahdollisuus olisi selvittää sitä pelin kotisivuilla tai sen pelaajien palstoilla tai foorumeissa.
Uskoisin että sulla on ajureissa vika koska meikäläisen FX5200 toimii parhaiten ajureilla 7777 (alkuperäiset) mulla pukkas BSOD:tä uusimmilla ajureilla kun alutin pelaamisen asenna näyttiksen mukana tulleen ajurilevykeeltä alkuperäiset ajurit (jos omistat levyn) vika voi myös olla softa puolessa
Siis tuleeko sininen ruutu yksinomaan peliä pelattaessa vai muutenkin? Milloin? Onko kone ja peli toiminut aikaisemmin? Oletko käynyt pelipalstoilla? Pelien mukana on usein - niiden CD/DVD:llä - reame tiedosto tms. jossa selostetaan pelin mahdollisia ongelmia jonkin näyttiksen tai softan kanssa.
Ei tule ruutua muuten, yksinomaan peliä pelastessa. Ja ota huomioon AA on ilmaispeli mikä ladataan netissä. Kone on uusi, ja tällä peli ei ole vielä toiminut kunnolla. Vanhalla koneella peli toimi moiteettomasti. Kävin palstoilla pikaisesti, mutta en löytänyt mitään auttavaa. Minun mielestäni vika on joko äänikortissa tai windowsissa. Peli toimii hyvin jos ääniasetuksissa on asetus: Safe mode tai 3D Audio. Mutta haluaisin ehdottomasti käyttää tota 3D Hardware Audiota, koska siinä äänet kuuluu loistavasti. Koitan tässä vielä noitten ajureiden kanssa pelata, jos ne ei auta niin asennan xp:n kokonaan uusiksi.
Mä olen kyllä melko varma, että vika ei ole Windowsissa eikä ehkä ääniasetuksissakaan. Kyseessä kun ei ole edes varsinaisesti vika, vaan ominaisuus, joka johtuu jostakin ja pelkästään tästä pelistä. Mutta jos haluat askarrella uudelleenasennusten ja tietokoneen parissa, niin mikäs siinä... Ota vain huomioon, että ominaisuus ei ilmeisesti poistu. Pelin voisi kyllä poistaa ja asentaa Safemodessa uudelleen. Ilmaispelien kaikki toimitamoodet eivät ole niin pitkälle kehitettyjä kuin maksullisten ja vastaavien kaupallisesti kilpailevien eikä niitä ole niin laajasti testattu eri käyttiksillä ja kokoonpanoilla.