XP/SP2 miten avata jumiva windows/kovo

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by spolk, Dec 20, 2004.

  1. spolk

    spolk Member

    Joined:
    Nov 5, 2003
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mulla tuli täs eteen ilmeisesti XP:n uudelleen asennus. Kone boottaa normaalisti, antaa XP:n screenin,muuta kun pitäisi tulla kirjautuminen kone bluescreenaa ja boottaa itsensä. Tätä tapahtui aiemmin vaihtaessa näppäimistöä kyrillinen/suomi välillä, mutta nyt en pääse edes XP:hen sisään.

    Korjausasennusta olen koittanut XPSP2:lla mutta asennus jumii DOS-tilaan, eli ei lähde korjaamaan mitään.

    Laitoin tän probleemakovon slaveksi omaan kotikoneeseen, jossa on XPSP1, mutta SP1 ei näemmä osaa avata SP2 NTFS-kovoa, kun näyttää vaan kovon datatyypiksi RAW ja ehdottaa formatointia

    Onko mitään idiksiä kuinka päästä tonne SP2 kovolle, en ole vielä koittanut miten kävis jos sen laittas slaveksi koneelle jossa jo on XP/SP2 asennettuna, pitäs saada joitakin kamoi ulos, vaikka onneks oli tärkeimmistä DVD-kopsu
     
  2. Tuff

    Tuff Active member

    Joined:
    Oct 10, 2003
    Messages:
    3,621
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Sp1 ja Sp2:ssa ei ole NTFS:ssä eroja joten sen pitäisi toimia molemmissa..ilmeisesti tiedosto järjestelmä vioittunut.
    onko pro vai home versio käyttiksestä? jos pro ja kovo tehty dynaamiseksi, home ei tunnista

    joka tapauksessa kokeile jotain tiedoston palautus softaa.
    esim. http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

    joissakin tapauksissa kovon joutuu formatoimaan jotta tiedoston palautus onnistuu..
     
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Onko kyseessä yli 120 gigatavun kovalevy?
     
  4. spolk

    spolk Member

    Joined:
    Nov 5, 2003
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kyseessä on 80GB samsung spinpoint ja käyttis on/oli XP Pro SP2 ja kotona mulla on XP Pro SP1

    Täytynee kokeilla tuota [NGN]TUFF:n ideaa recovery softasta
     

Share This Page