Iltaa Käynnistäessäni XP:tä toosa ilmoittaa "tiedosto boot.ini ei kelpaa..." ja seuraavaksi "tiedostoa ...hal.dll ei löydy (tjsp). Asenna tiedosto uudestaan". Ja käynnistys loppuu siihen. Miten voin tuon asentaa uudelleen kun en pääse käyttikseen käsiksi? Koneessa 80G kovalevy jaettuna C:lle ja D:lle (molemmissa tärkeitä tiedostoja mm. valokuvia, videoita yms.), Pre-installed XP-home (en siis omista levyä), vain DVD-asema (ei korppuasemaa) ja pari usb-porttia. Miten saan boot.ini -fileen takaisin tai tehtyä buutti-cd:n vai käykö usb-tikku? Kiitoksia kaikille, jotka jaksavat nähdä vaivaa eteeni. JoelR
Tuossa pitäisi olla hyvät ohjeet ongelmaasi http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;330184
Tätä samaa on tarjottu moneen otteeseen, mutta kun ostaessani konetta en saanut XP:n levyä mukaan. Se oli esiasennettu koneeseen, eli käyttäjälisenssit löytyy, mutta itse XP:n (asennus)levyä ei löydy. Eli pitää saada kone käyntiin ilman alkup. cd:tä. Tai jos jollain on Acerin käynnistyslevyn (recovery-cd) sisältöä tiedossa, olisin kiitollinen siitäkin.
Jos eivät liikkeessä suostu ymmärtämään ongelmaasi niin imuroit piraatti-windowsin ja asennat sen omalla tuotetunnuksella.
ootko varma etsitä xp asennus levyä ei tarvi sun itte "tehä" .. mul oli ainkai niin et se pit itte polttaa se cd..
Acerin vehkeissä pitäs itse tehdä se "recovery cd/dvd", jollekka sitten tallentuu kaikki ohjelmat, ajurit ja muut härvelit. Hassua sinänsä kun Acerin pakettimikrojen kanssa ei taida tulla yhtään tyhjää mediaa johon sen "recovery cd/dvd" tekisi. Eipä kovin moni muista sitä romppua alkuhässäkän jälkeen tehdä.. paska idea Acerilta sanon minä. Se on sama mistä lähteestä sen windowsin asennat, kunhan on käyttöikeus (lisenssi) kunnossa. Ota vaikka kaverilta Windowsin romppu lainaan ja käytä omaa tuotetunnusta. Ajurit joudut siinä tapauksessa etsimään innteernetistä ja se vaatii vähän tietoa siitä, että mitä laitteita kone on syönyt. Acerin sivuilta pitäsi tarvittava tieto (ja hyvällä lykyllä ajuritkin) kyllä löytyä. Kauppa josta laitteen ostit (olettaen että kuitit ja muut on kunnossa) voisi periaatteessa tehdä wintoosan asennusmediasta kopion.. ja myös muidenkin ajureiden ja ohjelmien asennusrompuista. Eri asia on mitä kauppa romppujen polttelusta veloittaa: Puolentunnin työn ja tyhjät romput voisit joutua minun kuvitteellisessa kaupassa maksamaan. Jos kauppa ei suostu romppuja tekemään, niin se on paskaa palvelua.
Ite sain vastaavassa tilanteessa tehtyä sillai, että kun käynnisti konetta niin hakkasi F8:sia (ihan kuin menisi vikasieto tilaan) ja sieltä valikosta viimeisin toimiva kokoonpano. Kokeileppas tota.