XP:stä siirtyminen windows 7

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by pipipaa, Aug 8, 2010.

1. pipipaa

pipipaa Regular member

Trophy Points:
    28
    Morjes!!!!!!

Olisin pikkuhiljaa kaatumassa 7 hommaamiseen, mut kyselisin mitä etuja/haittoja seiskassa on,esim: vanhojen pelien toimivuus.
    Toi seiska ei ole tulossa alla olevaan koneeseen vaan olen kasaamassa uutta
    PS:nii mikä seiska kantsis ostaa

Last edited: Aug 8, 2010
  2. JuusoP

JuusoP Member

Trophy Points:
    11
    Itse olen kokenut hypyn xp:stä seiskaan ja voin sanoa että se kannatti.
    Windows 7 toimii aika monet pelit ainakin vistaa paremmin, mitä olen lukenut.
    Itselläni on käytissä siis Windows 7 home premium, mutta muista ei ole kokemusta.
    Ainoa mistä en pidä tässä on että kuvien esikatselussa ei toimi animaatiot, toisin kuin windows xp:ssä, mutta tämäkään ei ole kovin paha asia.

3. Patti12

Patti12 Regular member

Trophy Points:
    28
    No jos jätät sen XP:n toiseen koneeseen, niin ota siihen uuteen seiska totta kai!

E: Käyttäisitkö konetta koti-, vai työkäytössä.

4. stalacave

stalacave Regular member

Trophy Points:
    26
    Vanhat pelit on toiminu ainakin itsellä moitteettomasti.. ainoostaa gta:sa kanssa oli pientä ongelmaa joka sekin korjaantu. Pelaan tällä seiskalla tällä hetkellä vanhoista peleistä: Civilization 4, Nhl 09, Oblivion, Farcry 2, Godfatherit, Gta:sa, Test drive unlimited, Crysis ja Fallout 3. Pelaan oikeestaan aika paljon vanhempia pelejä.
    En oo kyl katunu siirtymistä win7:kaan, olihan sitä alussa vähän ikävä sitä xp:tä, mut enää en vaihtais mistään hinnasta takas.

5. Sclek

Sclek Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsekin vaihdoin Windows 7 ultimate 64 bittiseen. Ennen oli XP ja sitä ennen vista. Vaihtoa en ole katunut. Paras windowsin käyttis mielestäni :).

6. pipipaa

pipipaa Regular member

Trophy Points:
    28
    kotikäytössä

7. jkstone

jkstone Guest

Home premium on riittävä. Ota sitten 64-bittisenä.
    Professionalissa ei ole muuta lisää kuin pidempi tuki ja mahdollisuus virtuaali xp:lle.
    Ultimate on taas julmetun kallis, jossei sitä hanki ilmaiseksi, jota en tietenkään suosittele.( *köh köh* )

Niin pelit kyllä toimii melkein kaikki mitä xp:ssäkin, itelläni on toiminu 64-bittisessä monta, joiden ei ole edes luvattu toimia.

Last edited by a moderator: Aug 8, 2010
  8. pipipaa

pipipaa Regular member

Trophy Points:
    28
    onko toi seiska kuinka bukine?vistahan haukuttiin ihantäysin maanrakoon.
    mää tykkään pelata:Medal of honor 1-3,combany of heroes,face of war,max payne,halo ton halo 2:sen kun sais viä toimiin.
    mut asiasta toiseen,olis kiva jos noi toimis seiskalla

9. pipipaa

pipipaa Regular member

Trophy Points:
    28
    tota 64:sta ajattelinkin, uuteen koneeseen tulee:phenom II X2 555BE ja emoks,asus M4A87TD EVO

10. jkstone

jkstone Guest

Eipä juurikaan. Tommosta jotain pientä, muttei siis suurta.

11. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Reilun ½ vuotta Win7 64bit Ultimate retain, en halunnut jättää vanhoja XP:n rekistereitä ja muita ylimääräisiä pyörimään sinne riesaksi.

12. Tezza666

Tezza666 Member

Trophy Points:
    16
    Itsellä on Win 7 home premium 64-bittisenä ja mitkään vanhat pelit eivät toimi. Haluaisin siis vaihtaa käyttöjärjestelmän mielummin vanhempaan. Onko se mahdollista?

Miten ihmeessä teillä muka toimii kaikki vanhemmat pelit? Itse ainakin olen juuri lukenut siitä, ettei win 7 tykkää pyrittää vanhoja pelejä oikein. Olisin kyllä ostanut sen vanhan kunnon XP:n, jos olisin tiennyt, että tämä bugittaa näin pahasti.

Itse olen koittanut pelata Black and white 1 peliä (ei pystynyt tallentamaan/kaatui aina kun järjestelmä käynnisti virustarkistuksen yms.) sekä Heroes of Might and Magic 3:sta sekä 4:sta. HFMAM 3 ei toiminut (järjestelmä ei reagoinut peliin mitenkään, mitkään nappulat yms eivät toimineet) ja HFMAM 4 kaatuili vähän väliä.
    Myös muutama muu vanhempi lempipelini ei toimi.

---
    Vaihdoin kyllä aina pelien yhteensopivuustilan, sekä varmistin, että pelasin pelejä järjestelmänvalvojana, mutteivat pelit siltikään toimineet.

Last edited: Aug 9, 2010
  13. stalacave

stalacave Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsellä on kans 64 bittinen.. noita pelejä mitä Tezza666 mainitsit en ole pelannut, mutta yllä olevassa viestissä olevia kyllä ja hyvin on toiminut. Test drive unlimited on kaatunu muutaman kerran mutta en sit tiiä johtuuko siitä et on win7 ja unohtu mainita myös Nfs: Most wanted jota pelaan myös.

14. Ysf

Ysf Active member

Trophy Points:
    68
    juu, 64-bittisen proon kanssa menen itse.. Omassa käytössä ainoa hankaluus tuli HP 5400c skannerin kanssa kun se ei suostu toimimaan kun xp-modessa (siis se Virtual Machinen XP-mode, ei mikään XP-yhteensopivuus)

Home premiumissa tuota XP-modea ei ole (pro, ultimate ja enterpriseen sen saa).. mutta muita vaihtoehtoja on kyllä: kokeeksi voi ottaa Open VirtualBoxin ja asentaa XP siihen, sitten voi kokeilla lähtisikö pelit sen avulla tulille.

15. jkstone

jkstone Guest

Tota noin. Virtuaalikoneet eivät ole oikein pelaamiseen. Niillekun säädetään isäntäkoneesta annattavat tehot (RAM ja näyttis). Eli pitää pyörittää kahta konetta yhden tehoilla.

Laita ennemmin XP dual bootiksi, jos sitä haluaa käyttää.

16. Tezza666

Tezza666 Member

Trophy Points:
    16
    Mites tuo onnistuu?

17. Sclek

Sclek Regular member

Trophy Points:
    26
    Asennat 7:kan toiselle kovalevylle tai toiselle kovalevyn osiolle.

18. Ysf

Ysf Active member

Trophy Points:
    68
    näinhän se on.

mutta ottaen huomioon pelien vaatimukset (b&w 1 taitaa haluta 350mhz prossun..HoMM III haluaa jonkin 133mhz pentin ja HoMM IV jotain samoja B&Wn kanssa) ja, että Virtualbox (pyörittelen itse linuxia moisella) antaa max 128mb näyttömuistia ja max 1gb keskusmuistia SEKÄ kaikenlisäksi virtualbox -hyväkäs taitaa tukea "jonkinlaista 3d-kiihdytystä"..

minusta tuo virtualisointi ei ihan täysin poissuljettua ole.

ja kokeiluksi minä sitä ehdotinkin ;-)

19. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Medal Of Honor Allied Assault, Spearhead ja Breakthrough
    Medal Of Honor Pacific Assault
    Medal Of Honor Airborne

Kaikki pyörii sigun käyttiksellä mainiosti. Tais olla jopa ilman yhteensopivuustilaa, mutten aivan varma oo.

20. Sclek

Sclek Regular member

Trophy Points:
    26
    sigu? seiska?

Share This Page