Olen asentamassa xp:tä uudelleen läppäriin. Mutta tiedän ettei siihen tule enää päivityksiä ellei sp3 ole asenettu koneelle. Eli mikä on oikea marssijärjestys päivitysten suhteen kun asennus on tehty? Lataanko suoraan ekana sen sp3 paketin ja mistä netistä löytyy.Vai yritänkö kuitenkin ladata päivituksiä mitä on saatavilla jos on mitään? Kiitos
Valikosta valitset Windows Update, niin eiköhän se SP3:sta ensimmäisenä sieltä tarjoile, tai saattaa muutaman päivityksen ennen sitä. Edit: Itseasiassa juu tais olla SP1 vähintään, mutta kaippa tuo on sittemmin muuttunut, kun kerran tuki SP2:lle on loppunut.
Uuden WinXP:n asennus-CD (WinXP + SP3) tekeminen: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-122/windows_xp_sp1_den_paivitys-790797/
Itse en edes pääse Firefoxilla Windows update sivulle. Tänään menin sinne Explorerilla ja asensin sielläactivex komponentin. No,konehan ei enää toiminutkaan normisti vaan boottasi jatkuvasti vain. Johtopäätös:Älä päivitä windowssia jos se on piraatti. Mublinderilla sai päivitettyä aina ongelmitta kyllä. Minäen saa edesservicepack3:sta ladattua koneelleni.lataus jää siis kesken joka kerta. Ei tajua ei.
Onneksi sain eilen kaverilta servicepack3:en muistitikulla ja sain heitettyä sp3:en koneelle onnistuneesti.
Mihinkä se nyt muuttuisi? Siis julkastais uus versio SP3:sta, mitä vaatii alle. Vai? EI, service packittömään xp:hen (keneltä vielä löytyy?) ei SP3 asennu. M$:n suositusten vastaisesti se SP3 kannattaa imuroida täys-cd:nä. Sillä se menee helposti mihin vaan koneeseen (jossa on jo SP1/SP2). Ja imuroida voi edelleen, suorat linkit toimii vieläkin. kts. tästä mun viestit Ei oo nyt linux kone alla. Muistaakseni imuorointi onnistui niilläkin, suora linkki. Jos päivityksiä netistä haikailee, niin miksi jättää väliin SP3 marssijärjestyksessä? Siinähän on kaikki (puuttuvat) paikat SP3 julkaisu hetkeen asti. Reikäsellä koneella on paha surffailla yhtään minnekkään. Edes hakeman jotain paikkaa, vaikka vielä jonkun saisi. Huonolla säkällä siitä reiästä tulee pöpö sisään, kun sitä paikkaa haet. Terveellä koneella imuroi ja polttaa SP3-cd:n ekana.