Ostin tossa uuden koneen viime talvella ja vista kun tuli markkinoille niin tietysti se piti ostaa ja nyt olen kyllästynyt jatkuvaan pelien kaatumiseen ja lagimiseen... Eli ajattelin asentaa xp home editionin vistan rinnalle ja tästä minulla onki pari kysymystä. Mulla on nytten yksi kovo joka on kahteen osioon jaettu eli c:asemassa vista ja D:ssä pelit. 1 Voinko asentaa xp:n ulkoselle kovolle?? Kokemusta kenelläkään?? Vai onko se parempi asentaa tietsikan omalle kovolle? 2 Joudunko asentaa kaikki pelit uudestaan ja ohjelmat?? 3 Onko se vaikeeta että vistan ja xp saa toimimaan vai toimiiko ne ihan automaattisesti? 4 Onko xp helppo poistaa sitten kun en tarvitse sitä enää? 5 Onko järkevää asentaa vista ja xp? Kiitoksia etukäteen vastanneille!!
XP:n asennus dual bootiksin Vistan asennuksen jälkeen on ilmeisesti mahdollista, muttei läheskään yhtä simppleiä kun asennus toisipäin. Googlella löytyy jotain juttua. 1. Kaiketi se mahdollista on, mutta usb/firewire on suoraa liitäntää hitaampi, joten hitaus saattaa näkyä sitten jokapäiväisessä käytössä. Eli mikäli vian mahdollista niin omalle osiolleen sisäiselle kovolle. 2. Kyllä. 3. Asennusjärjestyksellä XP-Vista ei ollut mitään ongelmaa, toisinpäin pitää ilmeisesti vähän kikkailla. 4. boot.inistä vaihtoehto pois ja deleteä XP:n kansiolle? Tuosta en tiedä kun en ole koskaan poistanut XP:tä. 5. No ei se nyt välttämättä ole mitenkään typerääkään. Kysymys on pikemminkin siitä että tarvitsetko molempia.
3 Eli mulla tulis nyt sitten jotain kikkailua jos asennan xp:n?? 5 No ajattelin että asentaisin xp:n pelikäyttöön ja vista sitten muuhun hommailuun koska noi pelit ei nähtävästi toimi 100% varmuudella...