XPCOM Event Receiver, MsMpEng.exe

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by alias90, Apr 13, 2006.

1. alias90

alias90 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli Windows xp herjaa joka sammutuksen yhteydessä, että ei pysty sulkemaan ohjelmaa XPCOM event receiver. Mikä ohjelma tämä mahtaa olla? Entä MsMpEng.exe? Se ilmaantuu järjestelmän käynnistämänä kun katsoo Task Managerilla. Kiitos vastauksista etukäteen. :)

2. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  3. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    => kyllä!

Itse testasin tuota pari päivää sitten. Ennen tuo oli joku MS Antispyware remover tjsp. Nyt MS on sitten lisännyt tuohon kaikkea "kivaa" lisää ja nimi muuttunut Defenderiksi. Softaa siis kokeilin ja lähti pois samantien kuin nato-ohjus => olihan tuo kai ihan "ok" softa, MUTTA en saannut estettyä sen käynnistymistä mitenkään (helposti). Testasin msconfig-komennolla, poistin ruksit ym. Silti buutin jälkeen kyseinen exe "kummitteli" task managerissa.... Lisäksi olen lukenut että tuo update tökkii ym. Joten softa jota en pysty "hallitsemaan" => softa jota en tarvitse. Minulla on eri spywaren poisto softia, palomuuria ja av-softa.. Mut tulihan testattua ja "huonoksi" havaittua (mm. ei löytänyt mittään uutta vrt. "muut" spywaren poisto softani).

4. alias90

alias90 Regular member

Trophy Points:
    26
    En tiennytkään, että windows defender pitää MsMpEng.exe ohjelmaa yllä. Eli tuota XPCOM:ia ei saa sitten mitenkään pois? Se on oikeasti todella häiritsevä.

Share This Page