Jokin aikaa sitten aloin huomaamaan ongelman missä tv-out kuva hajoaa horisontaalisesti silloin kun xvid pakatussa kuvassa on nopeata liiketta. Tietokoneen näytöllä ei moista kyllä näy, ainoastaan televisiossa. Kytkennät olen tarkastanut eli kaapelit ovat kunnolla kiinni, enkä ole niitä vaihtanut. Näytönohjaimen ajurit pistin uudestaan ja kokeilin eri versioilla. Samoin ffdshown asensin uudestaan. Itse ajattelin, että voisiko vika olla siinä kun käsittelen noita dvd-juttuja kovolla ja tekstitysten vaihdossa tulee usein äkkiä kovolle reilu 10 gigaa ja sitten poistan ne kerralla. Aiheuttaako se levyn pirstoutumista ja sitä kautta tommoista efektiä? Ei kuitenkaan viittisi levyn eheytystäkään olla joka päivä tekemässä. Onko jollakin muulla ollut vastaavantapaista ongelmaa ja mimmoisia ratkaisuja olette siihen löytäneet? Olenko edes oikeilla jäljillä ongelman kanssa? Käyttiksena on siis XP, radeon 9200 on näytönohjain ja svideolla telkkuun kaapeli (tai se menee vahvistimen kautta).
En ole kyllä ihan varma, mitä tarkoitat. Hajoaako kuva horisontaalisesti tähän tapaan: Voisitko hieman selventää vielä tuota käsitettä "hajoaa horisontaalisesti"? Tuo lomiteltu kuva oli ensimmäinen asia mikä tuosta käsitteestä tuli mieleen.
sori huonosti ilmaisin ongelmaa. Paras tapa on ehkä kuvata sitä niin, että se näyttää siltä kun pelaisi jotain tietokonepeliä, eikä niihin tarkkuuksiin oikeen resurssit riittäisi. Silloinhan se alkaa lagaamaan ja tavallaan vaakatasossa tulaa semmoisia rajapintoja mistä huomaa, että se ei liiku se kuva sulavasti. Se on tämän tyylistä, mutta lievimmässä muodossa niin, että leffaa pystyy kattomaan, mutta se häiritsee kun sitä alkaa seuraamaan. Pistin ffdshow:sta asetuksetkin niin, että se ei kuormittaisi konetta, mutta silti ilmiö vaan tapahtuu. Näköjään myöskään sillä levyn eheyttämisellä ei ole vaikutusta. Outo on ongelma, tästä jos joku saa selvää niin halleluja! =]
Se on varmaan tuo Clone/klooni tai Theater Mode joka tuota aiheuttaa. Ongelmaa voi kokeilla ratkaista esim. ottammalla Theater Moden pois ja kokeilla käyttää Videosoittimen VMR7 tai VMR9 tilaa (löytyy ainakin MPC:stä, BSPlayer:istä, Zoom Player).
Kokeilin noita vinkkejä, mutta ei tuntunut olevan apua. Noh, pitää yrittää kehitellä jotain.. parempaa kuvaa tulee dvd-soittimen kautta katottuna, niin taida cd-rw levyillä tai dvd-rw levyillä kikkailla noita xvid juttujakin. Kiits vinkeistä!
Hmmm, luulen että itselläni on sama ongelma. Luulen sen liittyvän vetrical synciin, xvid kuva käyttäytyy samoin kuin pelit silloin kun kone on lujilla ja veritical sync ei päällä. Koitin ffdshowsta löytää ratkaisua,mutta en löytänyt.