Olen nyt tapellut jonkin aikaa eri codeceiden kanssa, mutta en ole päässyt mieluiseen lopputulokseen. Ongelmana on, että xvid videopätkän äänet eivät toimi kunnolla. Codecina on Keopi's xvid codec. Kuva toimii esim. mediaplayerillä ja bsplayerillä loistavasti, mutta ilman ääniä. Mediaplayer 6.4:lla äänet jo hieman toimi, mutta sitten videopätkä alkoi jumittamaan, eikä siitä tullut mitään.... Olisiko mitään neuvoa, miten saisin videopätkän toimimaan? Sitten toinen kysymys liittyy ffdshow codeciin. Käytin sitä pitkään (ja todella hyvin toimi), kunnes pari kuukautta sitten päivitin sen. Sen jälkeen codecci ei millään suostunut toimimaan. Taas yritin asentaa sitä, mutta ei edes toimi divx pätkätkään sillä. Ilmoittaa virheen pakkauksenhallinnassa.... En sitten tiedä, asentuuko se oikein koneelle.. Neuvoja kaivataan
Joo, asensin GSpotin ja se ilmoitti juuri sen ac3 codecin puuttumisesta. No asensin ac3filterin, mutta edelleenkään äänet eivät toimi kunnolla. Äänet sentään kuuluu, mutta joudun laittamaan äänen lähes täysille. Samalla kuuluu tietenkin suhinaa ja jonkun verran itse leffan ääntä. Lisäksi Gspot ei tunnista tuota ac3filteriä, vaikka olen sen asentanut, vaan se ilmoittaa "codec not installed" (ac3 (0x2000) "Dolby Laboratories, Inc") Tosin lopussa se ilmoittaa "file rendered succesfully" ja ilmoitta video codec:ksi xvid codecin ja audio codec:ksi tuon ac3filterin.
Mulla oli sama ogm:n kanssa, että olin asentanut codecin ja GSpotilla katoin niin siinä elokuvassa oli ogm codec jossa sanottiin "codec not installed". Poista ffdshow ja asenna sitten uudestaan. Kannattaa asentaa nemo codec pack? Tietenkin filussa voi olla jotain mätää
Tuosta ffdshow:sta, että ei ole auttanut poistaminen ja asennus uudelleen. Monta kertaa olen niin tehnyt, mutta ei vaan suostu pyörittämään mitään divx, xvid jne. muotoista videopätkää...
minullakin on aivan sama ongelma. Olen asentanut ac3filterin mutta äänet kuuluvat niin hiljaisena että se on aivan sama että onko niitä ylipäätänsä!!(käytössä on wmp 9 ja ffdshow)
Kokeilkaa K-lite codec pack:iä, mukana tulee TFM Audio Filter, jolla onnistuu kaikki tarpeellinen äänensäätö.