Hei, vaihdoin kuukausi sitten nettiyhteyttä (nyt Elisa ADSL, 2MB). Tätä ennen latailin onnistuneesti bittorrentilla (Shadow's experimental) enkä huomannut mitään omituisuuksia. Nykyään, aina kun olen lopettanut bittorrentin käytön, hidastuu nettiyhteyteni huomattavasti. Modeemin sulkeminen ja uudelleen käynnistäminen poistaa ongelman, mutta on turhauttavaa. Olen kokeillut myös Azureusta sekä BitTornadoa, sama ongelma ilmenee. Osaisikohan joku neuvoa asiassa? Kiitos avusta etukäteen!
Voi olla että taustalle jää jotain nettiä rasittavia ohjelmia pyörimään (tarkista task managerista että onko näin) ja netin sulkeminen lopettaa toki niidenkin netin käytön eikä ne ilman erillistä komentoa osa yhdistää uusiks. Scannaa kone myös läpi Ad-awarella ja Spybotilla (v. 1.3 koska vanhempiin ei oo päivityksiä enään). Noi on vaan veikkauksia mutta koita nyt ens alkuun
muisti voi olla lopussa,aja kokeeksi joku muistinvapautusohjelma,rambooster ainakin toimii vaikka on jo hiukan vanha.
to jubez > ie:llä oli ajoittain hitausongelmia ilman muistin puhdistusta,vaihdoin firefoxiin,pelittää paljon ie:tä paremmin.
Jaahas... hyvä tietää vaikken tosin ite IE:tä käytäkkään... Maxthonia (ex MyIE) tosin joka siis on IE pohjalle tehty ja tarttee IE 6:n toimiaksee mut en sitte tiiä... Mun mielestä tää on parempi ku firefox mut makuasia sekii
Ja kaikkihan ne pelittää IE:tä paremmin... Firefox vaa ei joka paikas toiminu mulla ihan täysin siks tää Maxthin on musta niin hyvä ku toimii kaikis paikois missä IE:kin eli siis kaikkial ja ku aukasee uutee ikkunaa jonkuu sivun ni se ei aukee tonne alas vaa Maxthinin sisää... oma rivi noille ikkunoille
Kiitos avusta! En mielestäni löytänyt mitään task managerista, ja Ad-aware sekä Spybot väittivät koneen olevan puhdas. Muistin loppuminen ei myöskään näytä olevan syynä. Eilen kokeilin hieman isomman tiedoston lataamista bittorrentilla, ja huomasin että latauksen nopeus putosi (130 kb/s -> 25 kb/s) kun aikaa oli kulunut n. 50 minuuttia. Samanaikaisesti nettisivujen avaaminenkin alkoi kestämään ikuisuuksia. Sammutin ja käynnistin modeemin, jolloin kaikki sujui taas hyvin (latauksen nopeus yli 100 kb/s). Kun oli jälleen kulunut n. 50 minuuttia, yhteys rupesi takkuilemaan. Jouduin siis sammuttelemaan modeemia tunnin välein, jotta netti toimisi. Netistä etsiskelin ratkaisua ongelmaani, ja luin että kenties syynä voisi olla ADSL modeemini Siemens Efficient SpeedStream 5100. Kyseinen malli ei kuulemma kykene käsittelemään p2p:n kaltaisia ohjelmia vaan menee "tukkoon" tms.? Tämä modeemihan tuli Elisan viime kuisen kampanjatarjouksen mukana...
No jos se on tullu elisan kampanjan mukana ni ei voi olettaa et se mikää huippu olis Kannattaa kokeilla jotaa kaverin modeemia ja jos sillä toimii ni osta uus modeemi
kokeileppa auttasko DL ja UL nopeuden sekä yhteyksien määrän rajoittaminen... jos ei vaikka sitten menis tukkoon...
edge on aika oikeassa minun mielestä,tuosta yhteyksien määrästä voisi olla kyse. edit. voishan ton kaverin nimen heti kirjoittaa oikein
No mut onhan se kuukaus sitte vanhalla nettiyhteydellä vielä toiminu... Tietty jos elisa vaa menee helpommin tukkoo tai jotaa. Voi olla kans ihan siitäkii et sul on huono puhelinlinja. Mulla oli vähä vastaavii ongelmii yhes vaihees mut se oli puhelinlinjasta kiinni. Tosin mulla katkes koko netti eikä pelkästää hidastunu mut siis voihan se siitäkii johtuu. Ja oliks sul muute aikasemminkii ADSL?
ei se todennäköisesti elisassa se vika ole vaan siinä modeemissa, jos sillä kerran on taipumusta mennä tukkoon p2p-ohjelmien kanssa... ja tämä taas ilmeisesti johtuu tuosta yhteyksien määrästä jota rajoittamalla ainakin kuvittelisi saavan hieman helpotusta asiaan...
No se voi auttaa tosiaan... Mut mä ostasin siin tapaukses ainakii uuden modeemin Tosin eka testaisin kaverin motulla ennen ku lähtisin uutta ostamaa