Yleensä tuntuu olevan meininki näissä vinkeissä, että rajotetaan uppi (ja latausnopeus) n.80-90% maksimista näissä P2P-ohjelmissa. Tekeekö näin kukaan, koska ainakin mulla tommosilla rajotuksilla takkuaa ihan normi surffailu kunnolla? Uppi pitää pudottaa sinne ~40% korkeintaan, yleensä tykkään pitää 20%. Sisäänpäin voi olla enempi, melkeen just kestää sen 80% oikeestaan. Onko mulla jotain hassusti vai näinkö tää aina menee?
Jokainen internetliittymä on erilainen eli käyttäjä testaa sen mihin arvoon asettaa p2p-ohjelman lähtevän ja tulevan nopeuden. Yleensä riittää kun nopeuksia rajoittaa vain vähän eli 10-20%. Myös ADSL-modeemeissa on eroja, monet vanhemmat mallit ei pysy p2p-ohjelmien vauhdissa mukana varsinkaan reitittävässä NAT-tilassa. Jos hankkii nopeamman liittymän niin tällöin voi joutua myös hankkimaan uuden modeemin (jos modeemin ohjelmistopäivitys ei auta) tai asettaa modeemi siltaavaan tilaan ja ostaa erillisen NAT-reitittimen.
Juu noi lukemat on mulla nimenomaan siitä maksimista, mihin tämä yhteys parhaillaan pystyy, joka kyllä on aika lähellä sitä luvattua (8/1Mts, taisi jäädä mainitsematta tossa ykköspostissa).