Yhteys hidas, vaikka toisessa koneessa toimii täydellisesti.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jjabi, May 15, 2011.

  1. jjabi

    jjabi Regular member

    Joined:
    Sep 25, 2010
    Messages:
    694
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ongelmana on tosiaan se, että tuossa vanhemmassa koneessa saan netin nopeudeksi tuon 22Mb/s ja tällä varsinaisella tehomyllyllä saan vain n. 10Mb/s. Yhteys on Anvian 24 megaa, ja ADSL. Molemmat koneet on langallisesti yhteydessä. Duplexia olen vaihtanut tuolta verkkokortin asetuksista, että neuvokaas nyt viisaat mitä helv. pitää tehdä että saan tämän yhteyden samoihin lukemiin..?
     
  2. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Vaihda piuhojen paikkoja modeemissa/reitittimessä ja tarkista vaikuttiko asiaan. Eri piuhaa voisi myös kokeilla. Viimeiset josta voisi johtua ovat sitten itse verkkokortti/-ohjain tai jokin palomuurisofta tai softa joka tarkkailee yhteyksiä (esim. laskee ladatun ja lähetetyn tiedon määrää).
     
  3. jjabi

    jjabi Regular member

    Joined:
    Sep 25, 2010
    Messages:
    694
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Piuhan vaihtaminen ei oikein onnistu kun se on ns. itse tehty ja kulkee noin 15m tuolla seinien sisällä :D Hyvä kuntoinen ainakin pitäisi olla. Molemmissa koneissa on F-Securet eli ei luulisi että se mitään blokkaa kun ei tässä toisessakaan. Ei auttanut tuo paikkojen vaihto, sama paska ongelma... Heittäkää jotain millä tuota verkkokorttia voisi säätää, tai pikemminkin, millaisiin arvoihin.
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    No sitten ostat uuden piuhan ja testaat sillä. Jos kaapeli on tosiaan itse tehty, niin "vika" on melko varmaan siinä, jos nopeus sillä putoaa...

    T: Vesku
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Vika voi olla myös verkkokortissa ja silloin ei auta mitkään asetusten muutokset vaan pitäisi uusi esim. PCI-verkkokortti ostaa, mutta tuota piuhaa kyllä myös epäilisin nopeutta rajoittavaksi tekijäksi.
     
  6. jjabi

    jjabi Regular member

    Joined:
    Sep 25, 2010
    Messages:
    694
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No nyt kuin taikaiskusta sain lukemat 20mb/s. Vaihtelin porttien paikkaa ja laitoin ipv6 päälle, ei luulisi vaikuttavan mutta samapa tuo.
     

Share This Page