Yhteys katkeaa

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by fasu1, Oct 30, 2004.

1. fasu1

fasu1 Guest

dc++ toimii parhaimpina päivinä ihan ok, mutta tänään yhteys katkennut 4 kertaa, samalla häviää myö internet-yhteys. Joudun sammuttamaan koneen ja käynnistämään koneen, jotta pääsen takaisin nettiin sekä dc++ ohjelman toimimaan. Minusta kone ei löydä ip-osoitetta?. Windowsin palomuuri ei ole toiminnassa ja f-securen palomuurin asetuksiin olen sallinut kyseisen ohjelman toiminnan. Aktiivi/passiivi tilan vaihtoa olen
    kokeillut. Mikä on jäänyt huomaamatta. Laajakaista toimii palveluntarjoajan mukaan ihan ok, edellisen koneen kanssa oli samoja ongelmia. Adsl-modeemi on Nokian 4 vuotta vanhaa mallia. Service Pack 2 olen poistanut ,myös ei vaikutusta. Jako on riittävä kyseisille hubeille joissa pyörin, eikä minua ole potkittu pois hubeilta

2. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko kokeillut toisella adsl modeemilla? ja onko se ulkoinen vai sisäinen modeemi? Ja jos on sisäinen niin onko potikat pullistuneet ja tummuneet? Jos on niin silloin hommaa uusi adsl modeemi, nuo on tyypillisiä vikoja pci paikkoihin laitettavissa modeemeissa varsinkin yleisimmissä Telewellin modeemeissa. Niin ja asenna se service pack 2 uudestaan.

3. apalomak

apalomak Member

Trophy Points:
    11
    Itsellä on samanlainen ongelma. Nyt vain yhteys katkeilee joka päivä.Tätä on jaykonut nyt pari viikkoa ja mielestäni sen jälkeen kun asensin SP2:n. Normaalisti netti-yhteys toimii hyvin, mutta kun yrittää käyttää dc++:saa ja IE:tä samaan aikaan niin yhteydet katkeaa lähes välittömästi.Kun käyttää pelkästään dc++, niin se katkaisee yhteyden yleensä 2-5 min päästä ohjelman avaamisesta. Mistä h****tistä tuo voi johtua?Windowsin palomuuri on suljettu ja käytän Zonealarmia, mistä pitäisi olla kaikki ok.Virus-ohjelmana toimii F-Secure. Olen installoinut dc++ pariin kertaan uudestaan, mutta ei auta.Tuntuu omituiselta, että se olisi modeemista kiinni(Zykel prestige 600), koska se on vain alle 1/2 vuotta vanha. En ole kyllä kokeillut vielä toista modeemia.Verkkokortti on samaa ikä luokkaa. Jos joku voi auttaa, arvostaisin sitä suuresti.Kiitos etukäteen.

4. esko76

esko76 Member

Trophy Points:
    11
    Sama vaiva rahikaisella. XP päivitetty Sp2:lla,Zyxelin 645 Adsl boksi, oireet täysin samat. Olen kysellyt DNA Käyttötuesta eivätkä ole vielä vastanneet. prkl! Eivät varmaan tiedä ittekään.
    Palomuureja olen kokeillut erilaisia, installoinut dc++ uudestaan, resetoin äsken tuon Zyxelinkin. Installoin SP2:nkin uudestaan. Mikään ei tunnu auttavan. Olisko jollakin tietoa / ideoita ongelman selvittämiseksi...

5. Rauhis

Rauhis Regular member

Trophy Points:
    26
    joo itellä ciscon 575 LRE päätelaite ja samat ongelmat tosin ongelmaa ei ollut ennen sp2:sta...joten eiköhän se tossa sp2:ssa se vika ole.tosin selaimena käytän operaa ja kyl mulla dc on toiminu...mutta tota "ip numeroa ei löydä" sitä se herjailee.
    varsinainen service päkki.

6. fasu1

fasu1 Guest

KPY antoi seuraavia ohjeita minulle, Mahdollisesti Windows xp tyhjää oman DNS-muistinsa. Tällöin nettiyhteys häviää, vika korjaantuisi jos verkkokortille laitetaan
    DNS-osoitteet kiinteiksi.

7. apalomak

apalomak Member

Trophy Points:
    11
    Jos se on tuosta DNS:stä kiinni, niin voisiko joku neuvoa käytännössä miten se DNS-osoite vaihdetaan kiinteäksi?Itsellä ei ole pienintäkään hajua, miten se tehdään.Jos joku on kokeillut tuota temppua, niin ilmoittakaa auttoiko.H******i, jos se ongelma johtuu tosta SP2:stä.Mietin 2 kertaa installoinko sen vai en....ja päätin installoida.

8. Gh0Zt

Gh0Zt Guest

oli itsellä ongelmia dceen kanssa joskus 2:sen servipakin kanssa nyt koneella xp corp sp 1 dc client 0.401 toimii ja muurina kerio personal firewall imutus nopeudet normaalit kokeilkaa jos joku kusee niin wintoosa! js speet!

9. fasu1

fasu1 Guest

DNS-osoitteiden muttaminen kiinteäksi. Käynnistä>asetukset>ohjauspaneeli>verkkoyhteydet>lähiverkkoyhteys 1>ominaisuudet>internet protocol TCP/IP>ominaisuudet>valitaan käytä seuraavia DNS-palvelinosoitteita.
    1.Ensisijainen DNS_palveli. OIkeat tiedot operaattorilta
    2. Vaihtoehtoinen DNS-palvelin. Oikeat tiedot operaattorilta.
    Tai menet komentoriville, ja kirjoitat ipconfig/all, löytyy myös sieltä.

10. fasu1

fasu1 Guest

Tälläistä vaihtoehto on minulle tarjottu myös tuohon pätkimisongelmaan. Koneen BIOS:sta pitäisi ottaa pois
    PXEBoot ominaisuus päältä. ONgelma tulee siinä,kun koneen laittaa käyntiin kone alkaa kysellä ip-osoitettaDHCP-palvelimelta,mutta tätä ei jaeta koska kyseessä on PXEBoot (ts. yritetään käynnistää kone verkossa ). En ole tehnyt tätä muutosta itse, selvittelen palikka kerrallaan mistä vika johtuu. Tämän vinkin olen saanut KPY:n verkonhallinnasta, ei tule omasta lahosta päästä.

11. Chjeikki

Chjeikki Member

Trophy Points:
    16
    YEAAH-.....Kerrankin joku puhuu tosta ongelmasta jonka sain korjattu....Heh eka oli Normannin palomuuri ja netti pätki aina siihen tunnin sisään ja ei auttanu kun reboot koneelle että purkille....Sitten se meni Zone Alarmin puolelle ja ei mitn....Nopeus katkes entistä nopeemmin...Soittelin kaikki netin tarjoajan palvelijat läpi ja SP2 tukeen mutta sanovat vaan että kato sen Zone Alarmin toimintaa miten se toimii....SP2lla myös tuli ongelma mukaan nimeltä vajaa tai puuttuva liitettävyys ja sitä korjatessani koko kone jumi....:D
    Sitten vaan windows uusiks ja kokeilin ihan huvikseni Kerion palomuuria ja nyt netti on pysyny päällä ja ei ole valittanu SP2 siitä vajaasta tai puuttuvasta liitettävyydestä ollenkaan...Ad-Awarekin on melkein turha kun nostaa vähän Kerion asetuksia niin se pitää ulkopuoliset tunkeilijat ulkona....Ja SP2sta sen verran että ajurit on asennetteva uudelleen sen asennuksen jälkeen...Ja samaa voi sanoa jostain peleistä...SP2 aiheuttaa aika paljon riitoja jotka pitää korjata uudelleen asennuksilla.....!!!Jos ette usko soittakaa SP2 tukeen ja kysykää mutta halvemmaks tulee jos ette soita:D

12. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsellä kun oli aikoinaan adsl yhteys ja netti katkeili muutaman minuutin välein niin soittelin soneran tukeen ja ensimmäisenä he kysyivät että onko zonealarmin ilmainen/maksullinen palomuuri käytössä... ja siis mulla oli tuo maksullinen versio käytössä ja suosittelivat vaihtamaan esim nortonin palomuuriin ja homma korjaantui sillä. En ole sen jälkeen zoneen vilkaissutkaan. nykyään on kaapelinetti + nortonin palomuuri ja mitään ongelmaa ei ole ollut kertaakaan. Kavereilta löytyy adsl ja kaapelinettejä ja jokaisella jolla on ollut zonealarm koneella niin on ollut jatkuvasti ongelmia netin kanssa. Myös he vaihtoivat eri merkkiseen palomuuriin ja homma toimii nyt kybällä. Niin ja täytyy sanoa sen verran että servicepack 2 asennuksen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa minkään ohjelman taikka pelin kanssa.

Last edited: Nov 17, 2004
  13. apalomak

apalomak Member

Trophy Points:
    11
    Otan tämän esille uudestaan koska en ole löytänyt vielä ratkaisua.Olen yrittänyt käydä kaikki foorumit läpi mutta ei niin ei. Sen olen huomannut että monella on tämä sama ongelma, eli dc++ sulkee itse itsensä ja tämän jälkeen on buutattava modeemi (joissain tapauksissa kone).Olen vaihtanut palomuurin, installoinut dc++ moneen kertaan eri versioihin, koitin noita DNS-osoitteiden muutamista, jne. Muuten netti toimii ongelmitta, dc++ vaan v*****lee.Jos joku voi auttaa saa hän puolijumalan maineen ja pirusti kehuja.

14. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    asiat voivat olla monesta kiinni mutta zyxel 600 sarjan modeemi on yleensä syyllinen :-(

Share This Page