Yhteys katkeilee routerin kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Nepekki, Mar 26, 2009.

  1. Nepekki

    Nepekki Member

    Joined:
    Mar 26, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve, minulla ilmeni kummallinen ongelma nettiyhteyden kanssa pari päivää sitten joten ajattelin kysyä apua täältä kun en muualta löytänyt:

    Minulla on käytössä Linksys WRT54GC router, joka jakaa toiseen koneeseen yhteyden piuhalla ja myös yhteen läppäriin langattomasti. Router on toiminut n. puolen vuoden ajan täysin moitteettomasti, kunnes ihmeellinen ongelma ilmeni. Netti vain katkeilee n. 5-10 minuutin välein. Katkeaminen ei haittaa jos surffailee vaikkapa netissä sillä katkos kestää vain hetken, mutta esimerkiksi nettipelistä lentää heti ulos. Soitinpa palveluntarjoalle ja sieltä kertoivat että yhteydet ovat kunnossa ja että vika voi olla reitittimessä. Asiakaspalvelun avustuksella koitettiin muutella routerin asetuksia, mutta ne eivät auttaneet. Kun jätän routerin pois välistä yhteys toimii täydellisesti eikä katkeile mutta silloin tietenkään ei muilla koneilla voi olla internetissä joka on vähän riesaksi. Routerissa palaa kaikki valot ja ei kyllä vaikuta mitenkään vialliselta.

    Myös yhdellä kaverin tutulla, jolle tulee samalta palveluntarjoalta nettiyhteys, on sama ongelma eli routerin kanssa pätkii ja ilman ei, ja ongelma ilmeni samoihin aikoihin. En kuitenkaan tiedä onko hänellä samanlainen routeri kuin minulla.

    Mikähän avuksi tähän ongelmaan?
     
  2. eetuasdfg

    eetuasdfg Member

    Joined:
    Mar 28, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ja operaattori oli ilmeisesti sonera. Se ei ole vika vaan ominaisuus.
     

Share This Page