Joo, eli mulla on soneran yhteys modeemina on a-link ja yhteys välillä pätkii ja varsinkin viikonloppusin ei meinaa toimii ollenkaa eli adsl valo vaan vilkkuu. Ja mun kaverilla on elisan yhteys ja niillä on ihan sama juttu eli nettipätkii ja heilläkin on a-linkin modeemi.. Ja elissassa oli ihan suositellut kyseistä modeemia. Mikä kusee? =/
Joo varmaa kannattais, mut mietin sitä et onks se siin modeemis vika tai jtn ku kaveril sama modeemi mut eri elisalta.. Mutta joo varmaa pitäis ottaa yhteyttä soneraan.
Entä tiiättekö mitää sellasesta ku nat-palomuurista kaveri vihjas jotain siitä et se saattaa sotkee tai jotain..
Kyllähän sitä Nat:ista jotain tiedetään,mutta noilla tiedoilla on vielä aivan mahdoton ratkaista ongelmaa. voi johtua niin monesta syystä. Pitäisi aluksi ainakin tietää,onko sinulla a-linkissä liikkuva laajakaista, vai onko kotonasi langaton nettiyhteys jossa on reititin ja a link usb modeemi?
Modeemi on A-LINK Roadrunenner 24ap(d) http://images.google.fi/imgres?imgu...d)&gbv=2&hl=fi&sa=G&ei=OZNpS4PsCczr-Qbu3aC9Bw
Selvä. Onko modeemi kytketty johdolla pöytäkoneeseen, vai onko käytössä wlan? vai onko koneesi läppäri?
selvä. Ja sitten ongelmaan.. Eli syitä,mistä tuo ongelmasi voi johtua ovat mm. - Soneralla on joitain häiriötä yhteyksissä - Asut kaukana lähimmästä keskuksesta - Talossasi/naapurustossa voi olla huonolaatuiset kuparijohdot - Modeemisi käyttää vanhaa yhteys-standartia (dmt, vai mikä se oli) joka toimii ainakin omasta mielestäni huonommin kuin Adsl2+. yhteyden tyypin näkee modeemin asetuksista. -Modeemisi ajurit kaipaavat päivitystä tuo ongelma voi johtua todella monesta syystä,mutta tässä muutamia. jos talollasi on huonot kuparijohdot,niiden parantamiseen ei auta muu kuin niiden uusiminen, tai valokuidun vetäminen osoitteeseesi. soneralle kannattaa soittaa ja tarkistaa seuraavat asiat ; -että heidän yhteys keskuksessa toimii normaalisti lähes 8mbit nopeudella -että adsl2+ standardi on käytössä. -Paljonko teiltä on matkaa keskukseen. Se vaikuttaa olennaisesti nopeuteen. jos on keskukseen useita kilometrejä ja kuparijohdot ovat huonot, 8mbit netti saattaa toimia Todella epävakaasti. kannattaa myös päivittää modeemisi ajurit, googlettamalla tuo modeemin mallisi + "drivers" eli ajurit, löydät ne. laitan tänne lisää syitä ja ongelmanratkaisutapoja, jos keksin.
Jep. Tuli myös mieleen,että kannattaa kokeilla netin toimivuus myös toisella modeemilla,omalla vanhalla tai kaverilta lainatulla, jos mahdollista. tai vastaavasti antaa modeemisi jollekkin lainaan jolla netti toimii,että saa kokeilla,onko modeemisi viaton.
http://www.a-link.com/fi/RR24AP.html?id=nsession&faq_id=18 Tuolla sanotaan että ajureita ei tarvita, enkä oo vielä löytänyt ajureita joten onkohan niitä edes olemassa Ja btw mulla on windows7 ultimate 64-bit vaikuttaakohan se mitenkään..
Joo niimpä näyttää,ettei tarvita. ja Ei ainakaan pitäisi tuon windowsin vaikuttaa,mutta eihän sitä koskaan tiedä modeemin firmware-päivitys löytyy tuolta,kokeile sitä: http://www.a-link.com/RR24AP.html tuossa kuulema uudempi päivitys vielä ftp://ftp.a-link.com/rr24api+/rr24api+_v226.zip löysin taas yhden asian mistä tuo pätkiminen voi johtua. "modeemi jostain syystä vapauttaa IP-osoitteen muutaman minuutin välein. Normaalisti tämän kuulemma pitäisi tapahtua 3-4 tunnin välein." valitettavasti en tiedä miten tuo korjataan. joku viisaampi voisi auttaa. pätkiminen voi myös johtua joko palomuurista (kuulema f-secure on ainakin pätkinyt tuon modeemin yhteyttä) tai modeemin reitittävästä tilasta (modeemin voi yrittää asetuksista vaihtaa siltaavaan tilaan, ja kattoa toimiiko yhteys sit pätkimättä.)
Joo ittekki luin tosta f-securitistä että se kulma pätkii mulla on mcafee. Joooo-o sitten tuli tälläinen ongelma: Latasin ton firwaren uuden päivityksen Sittenku piti mennä tonne 10.0.0.2 niin ohjeissa lukee että pitää laittaa password joka on password mulla se näyttää että pitää antaa username no laitoin usernameks admin ja passuks password niin aluksi ei tapahtunut mitää sitten laitoin uudestaan ja tuli lukemaan ERROR:you have logined! please logout at first and then login! Joten en päässyt eteenpäin päivityksessä. =/
voi olla että salasana on vaihtunut oletus salasanasta muuksi. eli Kannattaa kokeilla modeemin resetointia/johtojen ottamista seinästä muutamaksi minuutiksi. sen jälkeen modeemi taas päälle,odotat sen käynnistyvän, buuttaat koneen ja yrität uudestaan kirjautua tuolla samalla tavalla. ja jos pääset sitten kirjautumaan niin koita sit päivittää.tosin joskus tuo resetointi auttaa myös vikoihin koska se palauttaa asetuksia ja korjaa mahdollisesti pielessä olleet jutut. eli username: admin password: password itselläni zyxelin modeemi käytti tuota u.dmt. standardia ja resetointi vaihtoi sen adsl 2+:ssaksi ja netti alko toimiin nopeemmin. myös sekin on valitettavasti mahdollista,että modeemisi on hajoamassa. Yhdellä vastaavan modeemin käyttäjällä kyseinen modeemi alkoi käyttäytyä näin: yhteys katkeili,modeemi haisi palaneelle ja vain adsl valo vilkkui.
Joo, yritän kokeilla kaikke mahdollista Toivottavasti mun modeemi ei kuiteskaa hajoo ku oli aika kallis ja uus =/
Otin irti kaikki 10minuutiksi restarttasin muttei auttanut tuntuuvaan että netti toimisi koko ajan huonommin ja hitaammin..
selvä.. entä oletko kokeillut sen jälkeen modeemin asetuksiin menoa oletustunnuksilla? ja oletko varma ettet ole vaihtanut niitä tunnuksia ottaessasi modeemin käyttöön?