Eli pitkällisen kikkailun jälkeen sain tämän palstan ohjeiden mukaan divx:t näkymään telkkarissa (korttina mx440, ja ongelman ratkaisin laittamalla telkkarin ykkösnäytöksi) Nyt on vaan sellainen ongelma että en enää saa vaihdettua monitoria takaisin ykkösnäytöksi eli kaikki filmit pitää nyt katsoa tv:llä kun monitorista ei näy mitään. En ymmärrä miten tää tälleen teki, suurin osa valikoista on harmaina siellä nvidia nview välilehdessä. (Eli siis valikot vakio, klooni, vaaka, pysty, näyttö, tee tästä ensisijainen näyttö jne. ovat kaikki harmaina eikä niitä voi klikata) Muutenkin tää nvidian ohjelma on ihan helvetin sekava, en älyä yhtään miksi nuo asetukset pitää olla ripoteltu ympäriinsä... Mut se on vaan mun mielipide. Eli, mitä nyt? Ois kiva nähdä divx:t monitorillakin... Jos ei mikään muu tule mieleen niin kerrotko minulle että mitkä ajurit voisin asentaa että saan nuo kaikki asetukset oletusasetuksiksi, ja pitääkö vanha nvidian ajuri poistaa jotenkin ennenkun käyn hakemassa uuden. -John
Poista näytönohjain device manager:sta/laitehallinnasta ja boottaa kone ja lueskele ohjeet siitä nView:stä, jos ei tullut kortin mukana opusta ni sitten netistä. Itsekin omistan kortin jossa on sama ominaisuus mut en jaksa kirjoittaa ohjeita siitä, kun löydät ne netistä. Ja sitä TV:tä ei tarvitse laittaa ykkös näytöksi. Muista laittaa valmistajan ajurit..
Okei, ton tein äsken ku nyt kävi silleen että monitori meni kokonaan pimeäksi eikä suostunut näyttämään edes windowsia Hienoa! Eli nyt on kaikki ihan alkuperäisessä kuosissaan... Mutta vielä pari kyssäriä; Mitä tarkoittaa valmistajan ajurit? Mulla ei oo mitään hajua minkä valmistajan kortti tuo on mutta piiri on mx440 ja ajurit on nvidian mx440 ajurit... Meen nyt nvidian sivuille lukemaan niitä manuskoja, toivottavasti toimii Jos musta ei kuulu parin tunnin sisään ni sit homma varmaan rupes toimimaan. Kiitos!
Tietääkseni kaikkiin nVidian kortteihin käy detonatorit, mutta jotkin kortin valmistajat modaavat niitä tai on täysin omat ajurit, eli ota selvää valmistajasta ja käy sen kotisivulla imuttamassa ajurit. Jos ei muuten selviä niin katso kortista jos siinä näkyisi valmistajan nimi tai sitten sn. numeron perusteella netistä..
Joo kivaahan se oli niin kauan kuin sitä kesti... Kaikki toimi hyvin kunnes kokeilin huvikseni mitä tapahtuu jos valitsee näytöksi PAL-B:n vai olikohan se PAL-G... Mutta siis kuitenkin, vaihdoin huvikseni vaan tuon PAL jutun ja nyt ei kuvaa enää näy. Mitäs nyt? Oon tietenkin yrittäny nyt kumpaakin eri muotoa mutta mitään ei tapahdu, TV näyttää ruskeaa ruutua... Kumpi sen muuten pitäisi olla? B vai G?
B. Mene nView valikkoon ja ruksi kohtaan "vakio (nView ei käytössä)" samassa välilehdessä laiteasetukset ja siitä voit muutella TV:hen tai monitoriin kuvan..
No niin, kiitoksia kun jaksoit jeesata, nyt toimii. Harmi että tuo on vähän hidasta toi näytön vaihtaminen eli että ei oo mitään suoraa pikavalikkoa esim. tehtäväpalkissa mut eipä se paljon haittaa ku leffat on ilmaisia Eli parempi vaan olla tyytyväinen...
Hyvä juttu kun sait toimimaan tutustu vielä siihen nView:iin paremmin. Lueskelet netistä ohjeita ja testailet, siihen saa vaihdon näyttöjen välille helposti ja paljon muita hyviä toimintoja. Esim. useamman työpöydän kuten Linux:ssa yleensä on..
No joo, ehkä mä elän ennemmin tuon kanssa... Jotenkin vaan on oppinu näitten koneitten kanssa semmosen homman että jos joku toimii ni siihen ei kannata koskea, koska sen jälkeen se ei enää toimi. If it ain't broke, don't fix it Muuten, et sattuis tietämään miten sais laskettua divx frameraten? WMP ei sitä näytä mistään valikosta.
Tällä softalla: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/gspot.cfm Näkyy monet muutkin ominaisuudet..
Jes, kiitos! Ja vielä lisää Eli menin tuossa hätäpäissäni polttamaan pari divx:ää ja unohdin heittää subit sinne cd:lle. Saako vobsubista jotenkin manuaalisesti laitettua silleen että leffa pyörii cd:ltä mut tekstit tulee kovolta? Sen verran pihi oon kuitenkin etten viitsis ruveta polttamaan noita cd:itä uusiks tekstien kanssa...
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/4462 EDIT: Kopioi se leffa CD:ltä kovalevylle ja toimi kuten tuossa linkissä on neuvottu..
paina hiiren oikealla näppäimellä tyhjää kohtaa.Valitse nWiev asetukset, sieltä pikanäppäimet lehti, lisää siirry seuraavaan näyttö laitteeseen ja anna näppäin yhdistelmä(ctrl+joku näppäin esim:t) sen jälkeen poistu sieltä,laita leffa pyörimään ja paina ctrl+t ja näyttö siirtyy televisioon ...ja takaisin pääsee painamalla uudestaan ctrl+t, sinne voi ohjelmoida muitakin näppäin yhdistelmiä.