Minulla on siis digiboksi joka on kiinni olohuoneen tv:ssä ja ongelmana on se, että haluaisin digi kanavat(huom. Aasialaisia kanavia) myös makuuhuoneen televisioon... Mitä minun pitäisi tehdä?
onnistuu, mutta jos haluaa katso molempia telkkareita, täytyy katsoa samaa kanavaa. Myös makuuhuoneen tv:tä pitää ohjata sieltä, missä digiboxi on digiboxin kaukosäätimellä. Eli ei todellakaan mitenkään käytännöllistä.
jos boksissa on kaks viritintä niin se onnistuu hyvin että voi katsoa molemmista erikanavia, sitten nykyään on sellaisia langattomia lähettimiä ja vastaan ottimia millä saa signaalia seinien ja kattojen läpi, joissakin malleissa saa kaukosäätimen käskyjäkin sen kautta, eli se onnistuisi ihan hyvin... clas ohlsonilla on ainakin tälläisiä 34-100€ mutta tolla 64€ ei mee kaken signaalit...
Vaikka boksissa olisikin kaksi viritintä, niin saako mistään mallista molempien virittimien kuvan ulos eri liittimistä? En ole itse sellaiseen malliin koskaan törmännyt. Eikö halvinta olisi ostaa toinen boksi makkariin jollain 50 eurolla? Ääni- ja videosignaalin sekä kaukosäätimen komennot saa kyllä siirrettyä toiseen huoneeseen sopivalla a/v-lähettimellä, mutta sellainen maksaa saman kuin uusi digiboksi, ja sen kanssa molemmissa huoneissa pitää katsella samaa kuvaa (ellei olohuoneessa sitten ole alussa kysymäni kaltaista 2-lähtöistä boksia).
olohuoneessa olevan digiboksin etäisyys makuhuoneen televisioon on n.10 metriä... Mutta siis en ymmärrä kun digiboksi on kai joku ainutlaatuinen malli eli siis ihan suorastaan sanoen roskaa... 2 scart liitintää ja 2 uros naaras liitintää + sateliitin liitintä miten siis saan toisen tv:hen näkymään ne kanavat scartilla?
Ei tule pelaamaan ikinä toimivasti. Voithan yritää kokeilla mutta olen melko varma että lopuksi käyt ostamassa sen 50 euron digiboxin sinne makuuhuoneeseen.
Eikä niihin törmää moni muukaan!kyllä tämäkin jako onnistuu,mutta täytyy,siinä tapauksessa olla myös RF ulos tulot, näitä liittimiä kutsutaan myös uhf sekä iec liittimiksi.Ei riitä että on 2 viritintä,jos tää toinen on vain ohjelmien nauhotukseen kovalevylle. Nämä scartit,työntävät yleensä ulos samaa tavaraa kumpikin.Jos RF niin onnistuu kyllä.Vedät vaan koaxiaalina siihen makkarin telkkaan. (Tuntuu että hypin tekstin kanssa mut koeta päästä kärryille.)
Digitality:llahan on jonkinlainen boksi jolla saa kahteen tv:hen eri kuvan, mutta hintaa oli jotain 349e, joten 2 boksin hankinta on halvempaa.