Moi! Mistähän voisi johtua, että Yle Areenan videot pätkii kun yritän niitä katsella miniläppärilläni. Kyseessä on Fujitsun M2010 miniläppäri jossa on Intel Atom 280 suoritin. Voisiko tuo suoritin olla yksi syy pätkimiseen? Nettiyhteydessä tuskin on vikaa, kun toisella koneella videot toimivat moitteettomasti.
Jos tämmöistä on ilmennyt jo koneen käyttöönotosta lähtien niin mieleeni ei tule muuta selitystä kuin että yksinkertaisesti koneen tehot eivät riitä moiseen käyttöön. Pätkiikö YouTube tms. flash-videoita sisältävät sivustot.
Youtube videot toimii mainiosti jos käyttää 240p tilaa mikä ei minua ainakaan haittaa. Tuo Yle Areena ei siis toimi mutta ei se mikään maailman loppu ole. Minulta löytyy kuitenkin onneksi tuo tallentava digiboxi, johon voin tallentaa ohjelmat joita en näe. Tähän läppäriin olen kyllä todella tyytyväinen ollut. Tälläistä konetta juuri kaipasin. Tarvitsin koneen surffailuun, musiikin kuunteluun ja videoiden katseluun, joten miniläppäri oli juuri sopiva vaihtoehto minulle. Ja kastikkeena jäätelön päälle kone aukeutuu myös todella nopeasti.
Moi! Nyt yhtäkkiä alkoi homma pelittämään. Piti mennä BIOS asetuksiin ja laittaa HyperThreading päälle ja johan toimii. Joskus asiat näköjään selviää näinkin myöhään. PS. Aiheen siis voi poistaa. PSPS. Tai toki sen voi kyllä lukittaakin, jos tästä olisi vaikka joskus jollekin hyötyä.