Youtube ei toimi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jarsk1983, Mar 2, 2011.

  1. Jarsk1983

    Jarsk1983 Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tuli tuossa pari päivää sitten huomattua, että Youtubesta en nää enää videoita Firefoxilla. Ääni kyllä kuuluu, mutta itse video jää vaan latausvaiheeseen. Toiminta loppui aivan yhtäkkiä ilman suurempaa syytä. Explorerissa videot näkyy edelleen normaalisti.
    Olen poistanut ja asentanut uudestaan Flash playerin, Shockwave playerin ja muuta vastaavaa. Asensin myös Firefoxin uudelleen. Eikä vaan edelleenkään toimi.

    En tiedä liittyykö tämä asiaan mitenkään, mutta huomasin kyseisen ongelman vasta kun olin asentanut Windows updaten kautta päivityksen. Se oli muistaakseni joku tärkeä päivitys, joku service pack. Jonkun aikaa asennuksen jälkeen ekan kerran kokeilin Youtubea ja silloni ei toiminut enää. Saattoi olla, että toiminta loppui jo ennen asennustakin, en tiedä. Explorerissa kuitenkin videot näkyivät vielä tuolloin. Kokeilin päivittää myös Explorerin uudempaan versioon (9) ja sen jälkeen ei Explorerissakaan näkyneet enää videot. Järjestelmän palautuksen kautta sain sentään Explorerissa videot näkymään, mutta Firefoxissa ei.

    Kaikki videot näkyvät molemmissa selaimissa kaikkialla muualla, paitsi Youtubessa. Outoa on myös se, että pari kertaa kun olen asentanut nuo Flash playerit ja muut niin Firefoxilla videot näkyvät hetken.Sitten kun suljen selaimen ja avaan uudestaan Youtuben niin videot ei toimikaan enää.

    Alkaa olla oma ymmärrys asian kanssa jo mennyt. Osaiskohan joku selittää mistä tää johtuu? Ei ole ikinä ennen ollut vastaavia ongelmia.
     
  2. Jarsk1983

    Jarsk1983 Member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nyt sitten asensin uudestaan uuden Explorerin, Mozillan ja latasin kaikki WIndowsin päivitykset mitä suositeltiin ja ei toimi kummassakaan Youtube videot enää. En pystynyt enää tekemään järjestelmän palautustakaan jostain syystä.

    Muistin juuri, että ennen kun ongelmia tuli tein myös CCleanerilla jonkinlaista "siivousta" koneella. Jospa se olisi syynä ongelmiin. Kun siivouksen tein, en muuttanut mitään siitä oletuspuhdistuksesta, joten ehkä se poisti jotain tärkeitä osioita koneesta ja siksi ei videot toimi Youtubessa? Ajattelin, että kun en tiedä mitä asetuksia muuttaa, annoin kaikkien ruksien olla niissä laatikoissa missä ne olikin.

    Jos näin olisi, että CCleanerin käsittelyn jälkeen tuli poistettua jotain väärää, niin onko kellään aavistusta mitä kannattaisi tehdä? En tehnyt mitään varmuuskopiota ennen siivousta. Olisi varmaan pitänyt olla käyttämättä koko ohjelmaa knu en sitä osaa käyttää. Aiemmin olin käyttänyt RegCleaner -ohjelmaa ja sen kanssa ei ikinä ollut mitään ongelmia.

    Huomasin äsken myös sellaisen ongelman, että ainakin yhdessä nettisivussa ei sivun kuvat aukea ja lukee vaan, että Salli evästeet. No nehän on sallittuna olleet koko ajan, tarkistin asian ja näin oli. Muissa sivustoissa tuntuu näkyvän kuvat kuitenkin.
     
  3. niilopir

    niilopir Member

    Joined:
    Mar 5, 2011
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sama vika!
    Olen tehnyt suurinpiirtein samoja toimenpiteitä. Latasin SP 1:n ja otin käyttöön Uniblue Registry Boosterin. Olen käyttänyt CCleaneria säännöllisesti ilman ongelmia.
    En osaa sanoa missä vaiheessa YouTuben ongelmat alkoivat, ennen vai jälkeen em. muutosten.
    YouTube -videon saa katsottua kerran nettiselaimen avaamisen jälkeen. Koko ruudun tilassa kuuluu vain ääni, kuva ei näy. Kun palaan takaisin pienempään ruutuun kuva näkyy jälleen. Toisen videon toisto ei onnistu, jos selainta ei sulje välillä.
    Sama ongelma on kaikilla nettiselaimilla ja ainoastaan YouTubessa, Dailymotion yms. toimivat moitteettomasti.
     
  4. Tunmppi85

    Tunmppi85 Member

    Joined:
    Mar 11, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sama vika täälläkin, ja melkeenpä täysin samoin kuvauksin kuin niilopirillä.
     
  5. niilopir

    niilopir Member

    Joined:
    Mar 5, 2011
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Käväisin viikon pohjoisessa hiihtelemässä.
    Sen viikon aikana on jostain poistunut joku bugi.
    YouTube toimii moitteettomasti kaikilla selaimilla.
     

Share This Page