Yritys ei palauta rahoja..

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Silakkatx, Mar 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silakkatx

    Silakkatx Member

    Joined:
    Nov 25, 2006
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ongelma on seuraavanlainen:

    Tilasin suomalaisesta nettikaupasta, Terratec Cinergy T2-digikortin tammikuun lopussa. Maksoin tilauksen ennakkomaksulla.

    Kului pari viikkoa ja kyselin sähköpostilla missä tilaus viipyy.
    Vastauksena tuli että "Lähtee keskiviikkona".

    Kului pari viikkoa ja kyselin sähköpostilla. Eivät vastanneet, vaikka pari kertaa kyselin.
    Sitten soitin yritykseen-> Ekalla kerralla yrittäjä oli juuri Helsingissä eikä päässyt tilaustani katsomaan tai käsittelemään.

    Soitin seuraavana päivänä ja sitten hän pääsi koneelle.
    Selvitin tilanteen hänelle että haluan perua kaupat koska olen joutunut odottamaan jo yli kuukauden tuotetta jolle on sivujen mukaan luvattu muutaman päivän toimitusaika. Ja sivujen mukaan varastossa oli tilauksen hetkellä yli 20kpl.
    Sovimme hänen kanssaan että perun kaupan ja haluan rahat takaisin.
    Hänelle sopi kyseinen sopimus ja lupasi pikimmiten palauttaa rahat takaisin tililleni.

    Pari päivää myöhemmin tilaukseni oli poistunut heidän tietokannastaan, mutta rahoja ei ole palautettu.

    Kaupan perumisesta on jo yli kaksi viikkoa, eikä yritys ole tehnyt elettä suuntaan tai toiseen. Ja rahat on siis edelleen saamatta.

    Olen kysellyt nyt kolme kertaa rahojeni perään sähköpostilla tuona kahden viikon aikana, mutta yritys ei näemmä osaa lukea niitä laisinkaan.

    Pitääkö tässä ottaa jo yhteyttä viranomaisiin? Ja jos on jo syytä niin mistä löydän tarvittavat osoitteet ja muut tietosivut?

    Kiitos jo näin etukäteen.
     
  2. aba120

    aba120 Regular member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Mikä on yrityksen nimi josta kortin ostit.
     
  3. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
  4. mufasalol

    mufasalol Regular member

    Joined:
    Jan 2, 2007
    Messages:
    236
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Soita Karpolle.
     
  5. henkettu

    henkettu Guest

    Pistä tänne sen firman nimi..
     
  6. vaetti

    vaetti Regular member

    Joined:
    Feb 4, 2007
    Messages:
    387
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    varmaan taas joku poko
    edit: siis poco
     
    Last edited: Mar 10, 2007
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Itsehän en maksa koskaan ennakkoon mitään. Toivottavasti saat kuluttajaviranomaisten kautta vielä rahasi takaisin. (ja postiennakkohan on sitten asia erikseen)
     
  8. toope

    toope Regular member

    Joined:
    Apr 28, 2004
    Messages:
    595
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Muuta ohjetta en osaa antaa kuin sen että unohda yhteydenotot sähköpostilla.Sähköpostiin on niin helppo olla vastaamatta ja se on niin helppo jättää huomioimatta.Tällaisissa tapauksissa oikea yhteydenottotapa on vain ja ainoastaan puhelimella soittaminen jos ei pääse paikanpäällä käymään.Soita nyt vielä uudestaan sinne firmaan ja unohda sähköposti tässä vaiheessa kokonaan.
     
  9. Silakkatx

    Silakkatx Member

    Joined:
    Nov 25, 2006
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksista.
    Yritän huomenna soittaa kyseiseen firmaan, jos vain vastaavat.

    Jos eivät pariin päivään vastaa, niin ei kai auta kuin ruveta kirjoittelemaan viestejä viranomaisille.

    BTW: Yrityksen nimi on mikrokauppa.fi, kun joku halusi tietää
     
  10. toope

    toope Regular member

    Joined:
    Apr 28, 2004
    Messages:
    595
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Älä myöskään ala kirjoittelemaan viestejä viranomaisille vaan soita myös
    heille ihan rohkeasti jos sinulla on heille asiaa.Puhelimessa asiat selviävät paljon paremmin ja nopeammin kun vastauksen saa heti eikä tarvitse odotella että vastapuoli vastailee sähköpostilla.
     
  11. SSaarinen

    SSaarinen Regular member

    Joined:
    Feb 14, 2006
    Messages:
    1,182
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Mene käymään ihan paikan päällä
     
  12. Silakkatx

    Silakkatx Member

    Joined:
    Nov 25, 2006
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Enpä lähde ajelemaan 300 kilsaa.. tulee matkakulut kalliimmaksi kuin mitä on rahaa uupumassa. :D

    Otin yhteyttä kyseiseen yritykseen ja kertoi olleensa hiihtolomalla.(pitkään) Lupasi palauttaa rahat pikimmiten.

    Nyt sitten odottelen että näkyy tilillä
     
  13. Silakkatx

    Silakkatx Member

    Joined:
    Nov 25, 2006
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Otin yhteyttä kyseiseen yritykseen ja kertoi olleensa hiihtolomalla.(pitkään) Lupasi palauttaa rahat pikimmiten.

    Nyt sitten odottelen että näkyy tilillä

    P.S
    Enpä lähde ajelemaan 300 kilsaa.. tulee matkakulut kalliimmaksi kuin mitä on rahaa uupumassa. :D
     
  14. Silakkatx

    Silakkatx Member

    Joined:
    Nov 25, 2006
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt oli tullut rahat takaisin tilille.
    Onneksi.
     
  15. Towe

    Towe Member

    Joined:
    Feb 15, 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Voihan piru. Jos olisin tämän lukenut olisin jättänyt tilaamatta. Tilasin nimittäin kyseisestä verkkokaupasta itselleni näppäimistön todella kilpailukykyiseen hintaan. Nyt tilauksesta (ja tilauksen maksamisesta) on kulunut jo kaksi viikkoa, mutta sitä ei ole vieläkään kirjattu maksetuksi eikä sitä ole myöskään toimitettu. Sähköpostia olen laittanut asian tiimoilta, mutta niihin en vastata. En todellakaan pitäisi siitä, että minun täytyisi ruveta soittelemaan asiasta. Tähän kauppaan ei mitä ilmeisimmin ole luottamista.
     
  16. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Ottakaahan huomioon että kaupan purun yhteydessä puljulla on 30 vrk aikaa maksaa ne rahat takaisin, mikäli en nyt ihan väärin muista.
     
  17. Towe

    Towe Member

    Joined:
    Feb 15, 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kuulostaa ihan järkevältä, mutta mielestäni jo maksettu tavara pitäisi lähettää mitä pikimmiten, ihan periaatteen vuoksikin.
     
  18. aba120

    aba120 Regular member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tossa muutamia liikkeitä joiden kanssa on ollut ongelmia tavaroiden toimituksissa,Ym. Osa liikkeistä on ilmeisesti lopettanut toimintansa,osa on voinut vaihtaa nimeään ja jatkaa toimintaansa uudella toiminimellä.Jatkakaa listaa jos tulee jotain mieleen.

    Tuolta saa tietoja yrityksistä.
    Patentti ja Rekisterihallitus.
    Yritys ja Yhteistietojärjestelmä.
    http://www.ytj.fi/Yrit_sel2.asp?kielikoodi=1


    Dynamic-Tech
    Pahasana.Com
    Akiba
    Efidata
    Sunlogix Shop
    HSR House ( HugoHouse )
    Ollikainen
    PowerComputer
    TechDivision
    ATK Verkkokauppa
    PC Computer
    Etelä Savon Mikrotuki "Mikrokauppa.fi"
    Datavirta.fi
     
    Last edited: Mar 23, 2007
  19. Towe

    Towe Member

    Joined:
    Feb 15, 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kertoisitko oman kokemuksesi, ja miten asia ratkesi?
     
  20. Towe

    Towe Member

    Joined:
    Feb 15, 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pyysin rahoja takaisin sähköpostilla ja sainkin ne hyvin nopeasti. Täytyy kyllä myöntää, että kummallista kun ei raha kelpaa.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page