Zyxel 660HW-D1 asetusten muuttaminen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Metukka1, Sep 7, 2008.

  1. Metukka1

    Metukka1 Member

    Joined:
    Jun 6, 2008
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on Zyxel 660HW-D1 reititin / langaton tukiasema. En pysty muuttamaan tämän laitteen asetuksia tai en löydä niitä mistään.

    Kirjaudun hallintaliittymään osoitteessa 192.168.1.1, mutta näen ainoastaan "Status" kohdan. Käyttöohjeissa on kuva, jossa on "Network", "Security" jne. vaihtoehtoja vasemmassa reunassa, mutta minulla näitä ei ole näkyvissä; ainoastaan laitteen tyyppinumero.

    Haluaisin konffata langattoman verkon, mutta ei siis onnistu. Osaako joku sanoa, mistä on kyse?
     
  2. soikula

    soikula Member

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Käytäthän salasanana admin oletus-salasanaa: "1234", eikä käyttäjä-salasanaa: "user".

    Ja onhan selaimestasi kytketty pois päältä mahdolliset ad-blockerit ja sallit java-scriptien suorittamisen.
     
  3. Metukka1

    Metukka1 Member

    Joined:
    Jun 6, 2008
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Salasanalla 1234 homma hoitui.

    Kiitos erittäin paljon tästä vastauksesta.
     
  4. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on tuo sama ongelma mutta mä en pysty muuttaan tuota salasanaa, userilla se menee hallintasivulle mutta 1234:llä kysyy että vaihdetaanko salasana ja ku sen vaihtaa niin se ei siltikään toimi. Mitä tuossa pitäs tehdä ?
     
  5. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pitäs kuitenki päästä sinne Advanced Configuraatioon kun tää netti hidastelee aika pahasti.
     
  6. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Jos et pääse Zyxelin hallintaan 1234 salasanalla niin silloin salasana on muutettu. Jos et tiedä salasanaa niin 1234 salasanan saa palautettua Zyxelin resetoinnilla, mutta ennen resetointia lue linkistä kohta:

    "Zyxelin resetointi ja VPI/VCI-asetukset". http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/728825
     
    Last edited: Dec 13, 2008
  7. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ok,en kyllä ymmärrä tätä ku ei sitä salasanaa kukaan oo kuitenkaan vaihtanu kun tuo on ihan uus boxi mutta pitää koittaa saada toimiin.
     
  8. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noni, tähän kuuluki cd levy, se oli vaan hukassa kun tässä on niin monta koneen käyttäjää, varmaan tuolla onnistuu
     
  9. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Jos salasanaa ei ole vaihdettu ja kysytään (turvallisuuden vuoksi) salasanan vaihtamista niin annat uuden salasanan ja sitten kirjoitat sen uudestaan kun sitä uudelleen kysytää.

    Äläkä asenna mitään modeemin mukana tulleelta rompulta, sieltä tuskin mitään tarpeellista löytää.
     
  10. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu, tein tuon resetoinnin ja oon koittanu kaikki mahdolliset mutta ei onnistu, oon nyt ihan pihalla
     
  11. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tuolta cd:ltä löyty vaan nuo ohjeet ja tein niinku niissä neuvottiin mutta ilman tulosta.
     
  12. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Meillä on kyllä tässä 4 konetta samassa verkossa niin vaikuttaako se sitte siihen ?
     
  13. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    [​IMG] Käytä "Muokkaa viestiä"-nappulaa jos viestiisi on jotain lisättävää eli älä tee peräkkäisiä omia viestejä.

    Useampi kone ei vaikuta modeemin sisäänkirjautumiseen, mutta jos käytössä on p2p-ohjelmia tai nettipelejä niin silloin modeemin asetuksiin on tehtävä em ohjelmille porttiohjaukset ja tietokoneiden kiinteät IP-osoitteet laitetaan modeemin asetuksiin.

    Onnistuiko modeemin resetointi varmasti, painoitko resettiä vähintään 10 sekuntia?

    Kirjautuminen modeemiin pitäisi olla hyvin yksinkertaista.
     
  14. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ok. Joo mä resetoin sen ihan oikeen, nyt se ei sitte jääny ainoaks ongelmaks, mä laitoin nyt langattoman toimintaan (aikasemmin oli tuolla nettijohdolla) ja nyt tämä pätkii aina jos mä en tee netissä mitään, netti menee pois päältä ja tää ilmottaa jotain että se ei löydä verkkoja vaikka yhteys asetuksissa näkyy että singnaali on erinomainen. Mulla on varmaan jotku asetukset koneestaki pielessä mutta mä en tiedä mitkä kun mä oon ihan alottelija tässä vistassa, xp on ihan tuttu käyttis niin siinä ei ole koskaan ollu tämmösiä ongelmia mutta en kyllä haluis vaihtaa takas sitä kun pelaan uusia pelejä ja haluun kuitenki kaikki tehot käyttöön.Tuo utorrent nyt lataa parhaimmillaan semmosta 120 kb/s 1 megan yhteydellä mutta senki varmaan saa nopeemmaks ? Heikoimmillaan se on kyllä sitä 2 kb/s
     
    Last edited: Oct 10, 2008
  15. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Katselin modeemisi ohjetta netissä. Resetoinnin ja sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan "Go to Wizard setup". Siellä Zyxel pitäisi automaattisesti tunnistaa ADSL-liittymäsi ja tallentaa asetukset. Muista tarkistaa myös WLAN-asetukset (Wireless Connection Wizard Setup).

    Myöhemmin voit laittaa modeemin asetuksiin kiinteät IP-osoitteet ja porttiohjauksen uTorrentille, jotta uTorrentin alapalkin pallukka olisi aina vihreä silloin kun ladataan.
     
  16. Redflame

    Redflame Member

    Joined:
    Apr 18, 2006
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo, mä pääsin nyt monen tunnin värkkäilyn jälkeen niihin asetuksiin, nyt sain silla wizardilla tuon aika hyvin toimiin, aika toivottomalta vaikutti tuossa alussa mutta kyllä se tästä lähtee rullaan, pitää huomenna kattoo vielä että on kaikki asetukset kunnossa, mutta kiitti avusta
     

Share This Page