Zyxel 660R-61 NATin poisto

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Hiino, Jun 10, 2008.

1. Hiino

Hiino Member

Trophy Points:
    11
    Haluaisin ottaa modeemistani NATin pois päältä, koska P2P-ohjelmat eivät toimi tällä hetkellä. Modeeminani on ZyXel Prestige 660R-61, ja tukiasemana Applen AirPort Express. Saisinko siis NATin pois päältä näillä ohjeilla, vai pitääkö minun ottaa NAT pois myös AirPortista (jos siinä semmoinen edes on)? Löysin netistä myös jonkinlaisen half-bridge ohjeen, mutta en tajua siitä yhtään mitään. Voisiko joku viisas selittää, mikä tuo half-bridge toiminto on, ja toimivatko P2P-ohjelmat tuossa tilassa?

Olen kokeillut myös porttiohjauksia P2P-ohjelmiin, mutta en ole saanut niitä toimimaan.

Kiitos kaikille, jotka voivat auttaa.

2. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Last edited: Dec 13, 2008
  3. Ande_

Ande_ Member

Trophy Points:
    16
    Käytän µtorrent ohjelmaa ja minulla on tuo sama modeemi. Olen yrittänyt ohjeiden mukaan avata portteja, mutta ei ole auttanut. Palomuuri sallii ohjelman. µtorrent näyttää alakulmassa edelleen punaista ympyrää. Välillä siinä on kolmio. µtorrentin oma testi sanoo ettei portti 15000 ole auki, jonka olen valinnut. Olen kokeillut myös muita portteja.

4. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Zyxel ADSL-modeemin porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/728825

Zyxel Prestige 660R-61 porttiohjaus http://www.portforward.com/english/...yXEL/Prestige660R-61/Prestige660R-61index.htm

Start Port No: 15000
    End Port No: 15000
    IP Address: 192.168.1.33 (jos verkossa on vain yksi tietokone)

uTorrentin asetuksiin porttinumero 15000

Zyxel 660R-61 mallissa ei ole palomuuria, joten porttiohjaus tehdään vain Zyxelin NAT-asetuksiin. Jos uTorrentin porttitestillä ei tule OK ja sinulla on joku muu palomuuriohjelma kuin Windowsin oma, niin poista asennettu palomuuriohjelma ja kokeile vain Windowsin omalla palomuurilla.

Last edited: Dec 13, 2008
  5. pseDe

pseDe Guest

Zyxelin sivuilta voi ladata bridge firmwaren jolloin lähtee NAT moodi pois.

6. Miikkax

Miikkax Member

Trophy Points:
    16
    Mul on toi sama modeemi ja pitäis avata portit utorrentil ni sit ku menin sinne web comfiguratoriin nii siin oli tollane taulukko, että en saa siihen 1 kohtaan porttei kirjotettuu ku siin lukee all ports.Ja sit ku pistin portit ja ip:n 2 kohtaan nii utorrentis luki et porttie ei avattu vaik painoi kyl "save"

NAT - Edit SUA/NAT Server Set

--------------------------------------------------------------------------------

Start Port No. End Port No. IP Address
    1 All ports All ports 192.168._____
    2

7. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Zyxel Prestige 660R-61 (modeemissa on NAT mutta ei palomuuria).

1. rivillä oltava oletuksena oleva 0.0.0.0

2. riville teet uTorrentin porttiohjauksen:
    - "Start Port No" ja "End Port No": uTorrentin asetuksissa oleva porttinumero molempiin laatikoihin
    - "IP Address": 192.168.1.33 (tarkista ipconfig-komennolla)

Jos uTorrentin verkkovelhon porttitestillä ei tule OK niin tarkista palomuuriohjelman asetukset.

8. Miikkax

Miikkax Member

Trophy Points:
    16
    Mul on toi Zyxel Prestige 660R-61 modeemi ja haluaisin utorrentil portit auki mul on avast virustorjuntana ja zone alarm palomuurina, jonka pitäis sallii utorrent ja lisäksi mulla on windowssin palomuuri ja normannin palomuuri sekä virustorjunta mut niitten ei pitäis olla päällä. Mielestäni avasin portis utorrentille kun pistin siellä paikassa 2 kohtaan portit mitkä on utorrentis ja loppuun ip osoite, Mutta utorrent sanoo et ei oo portit auki ja latausnopeus jotai 3 kt/s joten rupeen pikkuhiljaaa kyllästyy tohon vauhtiin joten voiko joku auttaa.

9. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    @Miikkax: Älä kirjoita samaa viestiä useampaan viestiketjuun.

Olisi parempi että koneelle ei olisi asennettuna samanaikaisesti Normannin palomuuri/virustorjuntaohjelmaa ja Avast/ZoneAlarm ohjelmia vaikka ne eivät olisi kaikki toiminnassa. Suosittelen että poistat Norman ja ZoneAlarm ohjelmat (ohjauspaneelista löytyvällä "Lisää tai poista sovellus"-ohjelmalla) ja tarkistat että Windowsin palomuuri on päällä ja sen asetukset on oikein http://img138.imageshack.us/img138/8504/palomuuriif3.jpg

Sitten vasta kun uTorrentin porttitestillä tulee OK (ja alapalkin pallukka on vihreä kun lataat torrenttia) niin voit asentaa uudelleen ZoneAlarm palomuurin koneelle.

Share This Page